Podatnika, któremu wypłacane jest świadczenie emerytalno-rentowe.
Wniosek o obliczenie i pobieranie zaliczki na podatek dochodowy bez kwoty miesięcznego zmniejszenia – pobierz ze strony www.zus.pl lub zaloguj się do Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE), by złożyć wniosek elektronicznie. Formularz wniosku jest również dostępny w punkcie informacyjnym w sali obsługi klientów w każdej jednostce organizacyjnej ZUS.
W każdym czasie w trakcie roku.
Najlepiej w miesiącu poprzedzającym zamiar opłacania w danym roku kalendarzowym zaliczki na podatek bez kwoty miesięcznego zmniejszenia.
Wniosek można złożyć:
Wniosek rozpatruje organ rentowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby zainteresowanej.
Zmiana zasad obliczania zaliczki na podatek nastąpi od miesiąca następującego po miesiącu złożenia oświadczenia.
W sprawach tych nie wydaje się decyzji.
W razie zakwestionowania zasadności pobrania przez organ rentowy zaliczki na podatek albo jej wysokości można złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku do naczelnika właściwego Urzędu Skarbowego w terminie pięciu lat od pobrania podatku.
Złożenie wniosku spowoduje konieczność samodzielnego rozliczenia z Urzędem Skarbowym.
Wniosek jest obowiązujący w roku podatkowym, którego dotyczy, i nie jest realizowany w kolejnym roku podatkowym.
Przy załatwianiu formalności można skorzystać z pomocy pracowników ZUS:
w Centrum Obsługi Telefonicznej
konsultanci są dostępni w dni robocze: pon.– pt. w godz. 7.00–18.00
w najbliższej jednostce organizacyjnej ZUS
lub uzyskać informację na stronie internetowej www.zus.pl.
Strona www.zus.pl wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. W każdym momencie możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Polityka cookies dla www.zus.pl.