Kontakt telefoniczny z ZUS od 30 marca

Jeśli potrzebują Państwo kontaktu z nami w swoich sprawach, można to zrobić telefonicznie – bez wychodzenia z domu.

Do Państwa dyspozycji są:

  • specjalne nr telefonu dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15:
    • nr telefonu 22 290 87 01 
      • obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
      • obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły
    • nr telefonu 22 290 87 02; nr telefonu 22 290 87 03
      • obsługa w sprawie wsparcia z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej
  • ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18

Po wybraniu „0”(połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:

  • 1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
  • 2 - Renty i emerytury,
  • 3 – Zasiłki,
  • 4 - Informacje dla ubezpieczonych,
  • 5 - Informacje dla płatników,
  • 7 – Wsparcie dla przedsiębiorców
  • 9 - Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji

Informacje na temat wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej można również uzyskać na rządowej ogólnopolskiej infolinii pod nr telefonów:

  • 22 484 84 84
  • 732 122 500

Konsultanci tej infolinii są dostępni w godz. 8.00 – 16.00.