E-wizyta w ZUS w całej Polsce

– Dzięki e-wizytom w bardzo prosty sposób każdy może porozmawiać z naszymi pracownikami i załatwić szereg spraw w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. To bezpieczna i wygodna forma komunikacji, bez konieczności osobistej obecności w placówce ZUS. To ważne udogodnienie, szczególnie w trudnym czasie pandemii koronawirusa – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Pierwsze e-wizyty, czyli wideokonsultacje z ekspertem z oddziału ZUS, ruszyły 19 października. Dzięki nim można załatwić swoje sprawy w ZUS bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu, kamerą i mikrofonem. Zainteresowanie taką formą obsługi jest duże. Tylko w ciągu 10 dni wideorozmowę z pracownikiem ZUS umówiło dokładnie 1 399 klientów.

Najwięcej klientów obsłużyły trzy warszawskie oddziały – niemal pół tysiąca. Ponad 260 osób skorzystało z e-wizyty w poznańskich oddziałach, 182 w Krakowie, a ponad 160 we Wrocławiu. Najwięcej pytań dotyczy emerytur i rent (465) oraz spraw związanych z prowadzeniem firmy i pomocą w trakcie pandemii w ramach Tarczy 5.0 (461). Niewiele mniej osób zwraca się z pytaniami, które dotyczą wypłaty zasiłków.

Aby zarezerwować e-wizytę, trzeba wejść na link do umawiania e-wizyty. E-wizytę trzeba umawiać w placówce ZUS, która jest właściwa ze względu na miejsce zamieszkania. W przypadku płatników składek powinien to być oddział ZUS właściwy ze względu na adres firmy. W trakcie rezerwacji podaje się kod pocztowy, więc system podpowiada, w którym oddziale taką wizytę można umówić.

Jeśli ktoś nie może skorzystać z umówionej e-wizyty, w każdym momencie może z niej zrezygnować. Link do odwołania e-wizyty znajduje się w mailu potwierdzającym umówienie konsultacji.

– To bardzo ważne. Jeśli ktoś wie, że nie weźmie udziału w e-wizycie, powinien ją odwołać. Dzięki temu swoją sprawę w ZUS będzie mogła załatwić inna osoba - zaznacza prezes Zakładu.

Więcej o e-wizycie.