Gminy samodzielnie pozyskują dane do dodatków osłonowych

Wszystkie dane niezbędne do ustalenia dochodu [1] w celu rozpatrzenia wniosku o wypłatę dodatku osłonowego, gminy mają obowiązek pozyskać samodzielnie, drogą elektroniczną, za pośrednictwem odpowiednich usług dostępnych w systemach informatycznych – przypomina Ministerstwo Klimatu i Środowiska.

Dlatego osoby, które są zainteresowane dodatkami osłonowymi, nie muszą uzyskiwać zaświadczenia dotyczącego świadczeń wypłacanych im przez ZUS.

Wnioski o dodatek osłonowy należy składać w urzędzie gminy właściwym ze względu na swoje miejsce zamieszkania.

Więcej informacji na temat dodatku osłonowego (link do strony zewnętrznej).

 

[1] w rozumieniu art. 3 pkt 1 lit. a i lit. b ustawy o świadczeniach rodzinnych (tj. w części dotyczącej dochodu opodatkowanego podatkiem dochodowym od osób fizycznych oraz dochodu z działalności opodatkowanej na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne)