Polski Bon Turystyczny – rejestracja recepcjonistów

Aby przyjmować płatności bonem turystycznym podmiot turystyczny musi:

  1. spełniać warunki przystąpienia do programu Polski Bon Turystyczny

Musi prowadzić legalną działalność, która polega na świadczeniu usług hotelarskich lub imprez turystycznych - musi być wpisany do odpowiedniego rejestru.

  1. mieć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS
  2. zarejestrować pomiot turystyczny przez PUE ZUS

Czyli złożyć elektronicznie oświadczenie PBT „Oświadczenie przedsiębiorcy turystycznego lub organizacji pożytku publicznego w celu przystąpienia do programu Polski Bon Turystyczny”. Osoba, która złoży oświadczenie automatycznie zostaje managerem podmiotu turystycznego na PUE ZUS. W roli [Ogólny], w zakładce [Podmiot Turystyczny] [Lista podmiotów turystycznych] manager ma możliwość:

  • zmiany danych podmiotu turystycznego,
  • złożenia rezygnacji z udziału w programie,
  • ponownej rejestracji podmiotu turystycznego po rezygnacji,
  • dodania lub usunięcia managera
  • dodania lub usunięcia recepcjonisty czyli osoby obsługującej płatności bonem.
  1. dodać na PUE ZUS recepcjonistę

Recepcjonista to osoba, która przyjmuje płatności bonem turystycznym przy pomocy specjalnej aplikacji. Aby podmiot turystyczny mógł przyjmować płatności bonem turystycznym, manager podmiotu turystycznego na PUE ZUS musi dodać przynajmniej jedną osobę w roli recepcjonisty. Manager może sam sobie nadać taką rolę.

Osoba, która ma zostać recepcjonistą musi mieć profil na PUE ZUS (Sprawdź jak to zrobić).

WAŻNE

Bez dodania recepcjonisty na PUE ZUS nie będzie możliwe przyjmowanie płatności.

 

Do 31 lipca na PUE ZUS zarejestrowało  się ponad 6,2 tys. menadżerów i ponad 800 recepcjonistów.

Przykład 1

Pani Anna samodzielnie prowadzi małe gospodarstwo agroturystyczne – wynajmuje turystom 4 pokoje. Jej działalność jest wpisana do ewidencji innych obiektów hotelarskich prowadzonej przez wójta. Pani Anna złożyła przez PUE ZUS „Oświadczenie przedsiębiorcy turystycznego lub organizacji pożytku publicznego w celu przystąpienia do programu Polski Bon Turystyczny” (oświadczenie PBT).   Polska Organizacja Turystyczna (POT) umieściła jej gospodarstwo na liście podmiotów turystycznych  uprawnionych do przyjmowania płatności bonem. Pani Anna została menedżerem podmiotu turystycznego na PUE ZUS. Aby obsługiwać płatności bonem Pani Anna na PUE ZUS dodała siebie jako recepcjonistę podmiotu turystycznego.

Przykład 2

Pan Adam jest właścicielem hotelu. Ma wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) i wpis do odpowiedniej ewidencji obiektów hotelarskich prowadzonej przez marszałka województwa. Pan Adam złożył przez PUE ZUS „Oświadczenie przedsiębiorcy turystycznego lub organizacji pożytku publicznego w celu przystąpienia do programu Polski Bon Turystyczny” (oświadczenie PBT). Polska Organizacja Turystyczna (POT) umieściła jego hotel na liście podmiotów turystycznych uprawnionych do przyjmowania płatności bonem. Pan Adam został menedżerem  podmiotu turystycznego na PUE ZUS. Pan Adam do obsługi gości zatrudnia 6 pracowników. Aby obsługiwać płatności bonem Pan Adam dodał 6 recepcjonistów  na PUE ZUS. Dwóch recepcjonistów ma  jednocześnie rolę managera na PUE ZUS.

W przypadku pytań o bon turystyczny, zachęcamy do kontaktu ze specjalną całodobową infolinią dotyczącą Polskiego Bonu Turystycznego pod numerem telefonu 22 11 22 111, adres e-mail bon@zus.pl.

Więcej informacji o Polskim Bonie Turystycznym

Zobacz film jak dodać recepcjonistę na PUE ZUS (link do YouTube)