Aplikacja mobilna na smartfon dla klientów ZUS

ZUS, jako instytucja nowoczesna i przyjazna obywatelom, jest zainteresowany projektowaniem aplikacji mobilnych, które odciążą klientów od wykonywania niektórych czynności – wykona je za nich aplikacja.

Eksperci zagraniczni wyjaśnili, że aby dobrze zaprojektować aplikację, należy opracować potrzebę biznesową, która odnosiłaby się do korzyści finansowych i administracyjnych, użyteczności aplikacji a także oczekiwań i potrzeb użytkowników. Projektując aplikacje mobilne na smartfon należy też uwzględnić sposób i warunki korzystania z niej. Aplikacja powinna być na tyle prosta i funkcjonalna, by można ją było obsługiwać np. w trakcie jazdy autobusem. Aplikacje mobilne, zdaniem ekspertów, powinny być budowane krok po kroku, od najprostszych funkcji. Dopiero gdy aplikacja jest już rozpoznawana przez klientów, powinno się dokładać do niej kolejne funkcjonalności i moduły.

„Różnego rodzaju aplikacje i oprogramowania są niezbędne we współczesnej administracji, w tym również w instytucjach zabezpieczenia społecznego. Nie chodzi tu tylko o same aplikacje mobilne, ale też o oprogramowanie wykorzystujące sztuczną inteligencję, które usprawni pracę naszej instytucji” – powiedziała prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

W seminarium uczestniczyli przedstawiciele zagranicznych instytucji zabezpieczenia społecznego: Patrick Lammertse i Freek Duynstee z holenderskiej instytucji SVB, Bruno Gregoire i Christian Cardinale z francuskiej instytucji ACOSS oraz Jürgen Kask z estońskiej instytucji ubezpieczenia społecznego, a także przedstawiciele Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Cyfryzacji oraz pracownicy ZUS z departamentów zaangażowanych we wdrażanie aplikacji mobilnych.