Obsługa klientów w ZUS od 4 maja 2020 r.

Od 4 maja 2020 r. przywracamy standardową obsługę klientów w placówkach ZUS. U naszych pracowników w salach obsługi klientów będzie można m.in. uzyskać informacje i porady oraz złożyć wnioski i dokumenty.

Ze względu na Państwa bezpieczeństwo wszystkie osoby odwiedzające placówki ZUS powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych w tym zakresie). Osoby, które nie będą ich posiadać, nie będą mogły wejść do sali obsługi klientów.

Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 m między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.

Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.

W placówkach ZUS do Państwa dyspozycji nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski, pisma – „Skrzynka na dokumenty” oraz skrzynka „Wnioski przedsiębiorców – Tarcza Antykryzysowa”.

Dodatkowo informujemy, że w poniedziałki nasze placówki są dostępne w godzinach 8–18, a w  pozostałe dni tygodnia - w godz. 8-15.

Oddział ZUS w Bielsku-Białej,  Rybniku, Chorzowie, Sosnowcu i Zabrzu (i podlegające im jednostki terenowe), z uwagi na sytuację epidemiczną,  są czynne w poniedziałki - tak jak w pozostałe dni tygodnia - w godz. 8-15.

Ze względu na obowiązujący stan epidemii nadal zachęcamy Państwa do załatwiania spraw w ZUS bez wychodzenia z domu. Jesteśmy dostępni:

  • przez elektroniczny portal Platformy Usług Elektronicznych

Zachęcamy do zakładania profili na naszym portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z naszych usług elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet – za pomocą Profilu Zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej. Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.

  • telefonicznie

Do Państwa dyspozycji jest ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7–18

oraz specjalne nr telefonu:

  • nr telefonu 22 290 87 01 dostępny w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7–15:
    • obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji,
    • obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły,
  • nr telefonu 22 290 87 02 oraz 22 290 87 03 dostępne w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7–15:
    • obsługa w sprawie wsparcia z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.

Informacje na temat wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej można również uzyskać na rządowej ogólnopolskiej infolinii pod nr telefonów:

  • 22 484 84 84,
  • 732 122 500.

    Konsultanci tej infolinii są dostępni w godzinach 8–16.