Zmiany dotyczące obsługi klientów w województwie śląskim

Od 22 do 29 maja 2020 r. – w związku z sytuacją epidemiczną w województwie śląskim – w oddziałach ZUS w Chorzowie, Rybniku, Sosnowcu, Zabrzu oraz w podległych tym oddziałom inspektoratach i biurach terenowych nie będzie realizowana bezpośrednia obsługa klientów. Wnioski oraz dokumenty będzie można złożyć na stanowisku dziennika podawczego albo bez osobistego kontaktu z pracownikiem – do skrzynek na dokumenty.

Ze względu na obowiązujący stan epidemii nadal zachęcamy Państwa do załatwiania spraw w ZUS bez wychodzenia z domu. Jesteśmy dostępni przez internet za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS oraz w kontakcie telefonicznym. Nasza ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 jest dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7–18. Do Państwa dyspozycji są również specjalne nr telefonu dostępne w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7–15:

  • nr telefonu 22 290 87 01 
    • obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji,
    • obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły,
  • nr telefonu 22 290 87 02 oraz 22 290 87 03
    • obsługa w sprawie wsparcia z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.