Zawieszenie realizacji umowy o rozłożeniu zadłużenia na raty lub umowy o odroczeniu terminu płatności na 3 miesiące

Jeśli masz zawartą z ZUS umowę o rozłożenie zadłużenia na raty lub umowę o odroczeniu terminu płatności i jednocześnie masz trudności w jej realizacji w następstwie COVID-19, to możesz skorzystać z zawieszenia jej realizacji na okres 3 miesięcy.

Kogo dotyczy?

Każdego płatnika składek, który ma zawartą z ZUS umowę o rozłożeniu zadłużenia na raty lub umowę o odroczeniu terminu płatności.

Jakie musisz spełnić warunki, aby skorzystać ze wsparcia?

Aby skorzystać z ulgi musisz być płatnikiem składek i mieć zawartą z ZUS umowę w sprawie spłaty należności. Nie ma znaczenia od kiedy prowadzisz działalność. Nie ma też znaczenia wielkość Twojego przedsiębiorstwa.

Ulga dotyczy zawieszenia realizacji zawartej umowy na okres 3 miesięcy.

Zawieszenie realizacji umowy dotyczy rat i składek nieopłaconych, których terminy płatności przypadają w marcu, kwietniu lub maju 2020 r.

Co zyskasz?

  • Dzięki uldze będziesz mógł zapłacić raty bądź należności odroczone w późniejszym terminie, bez przeliczenia odsetek za zwłokę a jedynie opłaty prolongacyjnej.
  • Zawieszenie realizacji umowy o rozłożeniu zadłużeniu na raty na okres 3 miesięcy powoduje wydłużenie jej obowiązywania o ten okres.
  • Skorzystanie z ulgi nie wyklucza możliwości skorzystania z innych form wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej.

Jak złożyć wniosek?

Aby uzyskać zawieszenie realizacji umowy o rozłożenie zadłużenia na raty lub umowy o odroczeniu terminu płatności musisz złożyć wniosek w tej sprawie (wniosek RDS, plik pdf 656kb) - plik do wypełnienia i wydruku, pobierz na dysk zanim wypełnisz.

Wniosek o ulgę możesz przekazać:

Jak się z Tobą skontaktujemy?

  • Jeśli będziemy mieli wątpliwości dotyczące wniosku, skontaktujemy się z Tobą e-mailem lub telefonicznie.
  • Dostaniesz od nas informację o rozstrzygnięciu na PUE ZUS lub prześlemy ją za pośrednictwem poczty.

Czy możesz się odwołać?

Jeśli nie zgadzasz się z rozstrzygnięciem ZUS, możesz zakwestionować sposób rozpatrzenia. Wystarczy, że złożysz pismo w tej sprawie do placówki ZUS. Masz na to 7 dni od dnia, w którym otrzymasz od nas odpowiedź na ten wniosek.

Gdzie otrzymasz pomoc?

  • W dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15 pod numerami telefonu:
    • 22 290 87 02,
    • 22 290 87 03,
  • W dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18 pod numerem ogólnopolskiej infolinii

22 560 16 00 - wybierz „0” (połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS), a następnie wybierz temat rozmowy 5 - wsparcie dla przedsiębiorców.