ZUS przyjaznym urzędem

W V edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Przyjazny Urząd” Kapituła Konkursu przyznała ZUS Znak Jakości na 12 miesięcy. Zakład otrzymał certyfikat dzięki efektywnemu i trwałemu budowaniu relacji z klientami. Godło otrzymują instytucje, które stale pracują nad jakością swoich usług. Wyróżnienie w imieniu Zakładu odebrał Mariusz Jedynak, członek Zarządu nadzorujący Pion Administracyjny i Zamówień Publicznych. Zabrał także glos w imieniu wszystkich nagrodzonych. Wyróżnienie z rąk Piotra Celeja, prezesa Quality Institiut odbiera Mariusz Jedynak, członek Zarządu ZUS - link do powiększenego zdjęcia

Dla swoich klientów Zakład wdrożył m.in. indywidualne rachunki składkowe (e-Składka) i elektroniczne zwolnienia lekarskie (e-ZLA). Powołał opiekunów płatników strategicznych, doradców emerytalnych, doradców ds. ulg i umorzeń. Wprowadza też standardy prostego języka w komunikacji w ramach projektu „Prosto z ZUS”.

„Przyjazny Urząd” to konkurs organizowany przez Quality Institute sp. z o.o. sp. k. Biorą w nim udział jednostki szeroko rozumianego sektora publicznego, które wyróżniają się m.in. wysoką jakością obsługi klienta, profesjonalizmem i rzetelnością w działaniu oraz nowoczesnymi rozwiązaniami w zakresie kultury pracy. Godło „Przyjazny Urząd” przyznaje Kapituła złożona z naukowców i badaczy pracujących na czołowych polskich uniwersytetach, m.in.: Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytecie Wrocławskim, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.