Twoja bankowość elektroniczna

Jednym ze sposobów założenia i zaufania profilu PUE jest wykorzystanie do tego celu serwisu bankowości elektronicznej banku, który ma z ZUS zawarte stosowne porozumienie. Taką możliwość ma użytkownik systemu bankowości elektronicznej, którego tożsamość została potwierdzona np. przy zakładaniu rachunku (w placówce banku lub przez kuriera dostarczającego umowę). Skorzystanie z tego sposobu nie wymaga dodatkowego potwierdzania tożsamości w placówce ZUS.


 


Można to zrobić na dwa sposoby:


Można to zrobić na dwa sposoby:

• Bezpośrednio z portalu PUE ZUS. W trakcie wyboru sposobu rejestracji, wybierasz rejestrację za pośrednictwem bankowości elektronicznej,

riu_rejestracja_bank

a następnie ikonę swojego banku. Zostaniesz przeniesiony na stronę bankowości elektronicznej, gdzie podajesz login i hasło jakich standardowo używasz przy logowaniu do banku. Po podaniu prawidłowych danych, zostaniesz automatycznie przeniesiony do portalu PUE ZUS, gdzie zostaniesz poproszony o akceptację regulaminów oraz uzupełnienie podstawowych danych. Po bezbłędnym uzupełnieniu danych Twój profil na PUE ZUS zostanie założony i zaufany.

 

riu_wybor_banku_bank

 


• W trakcie korzystania z usług bankowości elektronicznej banku. Możliwe jest - poprzez kliknięcie w odpowiednią ikonę na stronie banku - wywołanie odpowiedniej usługi ZUS, pozwalającej na założenie i zaufanie profilu PUE ZUS. Po wywołaniu usługi zostaniesz automatycznie przeniesiony do portalu PUE ZUS, gdzie zostaniesz poproszony o akceptację regulaminów oraz uzupełnienie podstawowych danych. Po bezbłędnym uzupełnieniu danych Twój profil na PUE ZUS zostanie założony i zaufany.


Za pomocą mechanizmów bankowych możliwe będzie również logowanie do istniejącego już profilu PUE ZUS.


Niezależnie od sposobu rejestracji i logowania na PUE możesz skorzystać ze wszystkich usług jakie oferuje Platforma Usług Elektronicznych ZUS.


Sprawdź, czy Twój bank współpracuje z ZUS.


Aktualnie ZUS zawarł porozumienie w zakresie wykorzystywania serwisów transakcyjnych banku w procesie zakładania profilu na PUE ZUS z PKO Bankiem Polskim, Bankiem Ochrony Środowiska (BOŚ Bank), Bankiem ING, Millennium Bankiem i Citi Handlowym.


W przypadku braku możliwości rejestracji przy użyciu bankowości elektronicznej użytkownik jest informowany odpowiednim komunikatem. Treść komunikatu wskazuje na przyczynę błędu.