Przypomnienie hasła

System umożliwia użytkownikowi przypomnienie hasła. Użytkownik otrzyma link do jego zresetowania na wcześniej zdefiniowany kanał komunikacyjny: przez e-mail lub SMS.


W przypadku gdy użytkownik zapomni hasła, aplikacja umożliwia łatwe ustalenie nowego. Kanał dostępu musi być aktywny (tj. nie został wcześniej zablokowany przez trzykrotne podanie błędnego hasła) — jeśli nie jest, nie ma możliwości odzyskania hasła.

 

W celu przypomnienia hasła należy:

1. Na stronie logowania wybrać przycisk „Nie pamiętam hasła”.

 

riu_nie_pamietam_hasla

 

2. Aplikacja wyświetla stronę „Nie pamiętam hasła”. Należy wpisać tam swój login.

 

eZUS_nie_pamietam_hasla

 

3. Po kliknięciu „Dalej”, na przypisany do konta kanał dostępu zostanie wysłany link do zmiany hasła.

 

4. Aplikacja wyświetla komunikat informujący o wysłaniu linku do zmiany hasła.

 

logowanie_link_do_zmiany_hasla

 

5. W przypadku wybrania sposobu przypomnienia hasła poprzez adres e-mail należy zalogować się na pocztę oraz otworzyć otrzymany link. Aplikacja wyświetla stronę „Nadaj nowe hasło”.

 

RIU_zmiana_hasla

 

6. W wyświetlonym oknie należy podać oraz powtórzyć nowe hasło, następnie potwierdzić za pomocą przycisku „Zapisz zmiany”. Aplikacja wyświetla komunikat informujący o poprawnym utworzeniu nowego hasła.