Dwuetapowe uwierzytelnianie podczas logowania do eZUS

Przy logowaniu się do eZUS loginem i hasłem, po podaniu prawidłowego loginu i hasła system eZUS prosi o wpisanie kodu weryfikującego. Kod ten zostanie do użytkownika wysłany e-mailem lub SMS-em:

 

 

Ważność przesłanego kodu weryfikacyjnego wynosi inicjalnie 3 minuty (parametr). Jeśli nie zostanie on wpisany w przewidzianym czasie, użytkownik może ponownie wygenerować jednorazowy kod weryfikacyjny. Aby to zrobić, należy nacisnąć przycisk „Wyślij kod jeszcze raz”:

 

 

Kod traci ważność w przypadku 3 błędnych prób weryfikacji danego kodu oraz po upływie czasu określonego parametrem.

 

Wysłanie kodów weryfikacyjnych jest również określone 3 próbami (parametr).

 

Jeśli w ciągu jednej sesji wyślesz 3 kody weryfikacyjne, system wyświetli informację, że ponowne wygenerowanie kodu jest możliwe w określonym czasie, oraz licznik.

 

System będzie wyświetlał okno weryfikacji kodem tylko przez czas ważności sesji. Po tym czasie automatycznie wyloguje użytkownika i przekieruje do ekranu logowania.

 

Sposób przekazania kodu weryfikacyjnego (e-mail lub SMS) zależy od tego, jaki kanał odzyskiwania dostępu został potwierdzony i zapisany w ustawieniach portalu (zakładka „Dane profilu” sekcja „Dane kontaktowe, kanał odzyskiwania dostępu do Twojego konta PUE”). W razie potrzeby zawsze można zmienić ustawienia konta i otrzymywać kod w wygodny dla siebie sposób. Aby to zrobić, należy się zalogować do portalu dowolną metodą i zmienić ustawienia. W sytuacji gdy nie ma możliwości zalogowania w inny sposób niż za pomocą loginu i hasła, skontaktuj się z pracownikiem ZUS.