|
Aktywacja ePłatnika |
Aby móc pracować w aplikacji ePłatnik należy mieć nadane uprawnienia do roli płatnika oraz aktywować aplikację dla tego płatnika. Funkcja aktywacji dostępna jest w widoku ogólnym dostępnym dla każdego użytkownika lub w widoku płatnika składek. W momencie aktywacji ePłatnika pobierane są aktualne dane identyfikacyjne i ewidencyjne płatnika z systemu ZUS widoczne w kartotece płatnika (Kartoteka płatnika) oraz kartoteki aktualnie zgłoszonych ubezpieczonych (Kartoteka ubezpieczonego). Aby aktywować ePłatnika należy:
Aby zmiany zaczęły obowiązywać należy wylogować się i zalogować ponownie do portalu.
Proces aktywacji przeprowadzany jest tylko raz. Jeżeli wielu użytkowników ma nadane uprawnienia do roli płatnika, to aktywacji dokonuje tylko jeden z nich.
Jeżeli użytkownik ma nadane uprawnienia do obsługi kilku płatników, to proces aktywacji należy przeprowadzić dla każdego z nich.
|