Zmiana danych płatnika dotyczy danych identyfikacyjnych, ewidencyjnych, adresowych, danych rachunków bankowych, danych dotyczących biura rachunkowego, a także danych dotyczących podstawy prowadzenia działalności gospodarczej.
Jeżeli kartoteka płatnika jest niezsynchronizowana, pojawia się komunikat z informacją, iż zmiana nie została potwierdzona (patrz Synchronizacja i blokowanie kartoteki płatnika) . Użytkownik może kontynuować pracę z kreatorem wybierając przycisk "Tak".
Aby zmodyfikować dane należy:
1. | Zaznaczyć, które dane zostaną zmienione |

2. | Nacisnąć przycisk "Dalej". |
3. | W kolejnych zakładkach prezentowane są dane, które należy zmienić: |
W wyniku zmiany danych identyfikacyjnych powstaje dokument ZUS ZIPA. Jeżeli zostanie zmieniony adres prowadzenia działalności - dokument ZUS ZAA, a gdy dodane kolejne bądź zmodyfikowane rachunki bankowe ZUS ZBA. Zmiana danych ewidencyjnych, danych podstawy prowadzenia działalności gospodarczej czy danych biura rachunkowego skutkuje powstaniem dokumentu ZUS ZFA bądź ZUS ZPA w zależności od tego, czy płatnik jest osobą fizyczną czy prawną.
|