|
Najczęściej zadawane pytania |
W tym rozdziale użytkownik może uzyskać pomoc w uzyskaniu odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Jak założyć profil w Nowym Portalu Informacyjnym? W jaki sposób zaufać profil w PUE? Jak zarezerwować wizytę w ZUS? W jaki sposób obliczyć prognozowaną emeryturę? W jaki sposób zalogować się do portalu? W jaki sposób mogę pobrać i zainstalować środowisko Java? Dlaczego nie widzę informacji o przyznanym świadczeniu?
Moja przeglądarka nie wyświetla poprawnie stron portalu, a jego nawigacja działa wadliwie
Proszę sprawdzić, czy używana jest zalecana wersja przeglądarki. Aktualnie wspierane są następujące wersje przeglądarek:
Posiadam jedną z zalecanych przeglądarek, a udostępnione funkcjonalności dalej działają wadliwie.
Proszę spróbować przed ponowną próbą na portalu wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki:
Jaka jest różnica między PUE a ePUAP?
ePUAP - czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, jest systemem informatycznym, który umożliwia m.in. elektroniczne uwierzytelnienie użytkownika, dzięki czemu można np. składać dokumenty i pisma w formie elektronicznej lub zalogować się do portalu PUE.
PUE - to skrót od Platformy Usług Elektronicznych - systemu informatycznego jaki został udostępniony przez ZUS dla jego uzytkowników. Celem nadrzędnym jest wymiana informacji pomiędzy jego beneficjentami a ZUS. Dzięki PUE możliwa jest m.in. zdalna rezerwacja wizyt w jednostce, składanie wniosków, przeglądanie informacji o stanie swojego konta, oraz obsługa.
Nie mam jeszcze 18 lat, ale mam tymczasowy dowód osobisty - czy mogę mieć konto na PUE
Konto na platformie PUE może mieć osoba, która ukończyła 13 lat.
Jestem cudzoziemcem pracującym u pracodawcy na terenie Rzeczpospolitej Polskiej - czy mogę mieć konto na PUE?
Tak.
Złożyłem/am zamówienie na dane archiwalne za kilka okresów i zreplikowano mi tylko jedno zamówienie.
Mechanizm replikacji odtwarza dane archiwalne dla ostatniego złożonego zamówienia na określony typ danych np. Ubezpieczony składa zamówienie na dane dotyczące opłaconych składek za rok 2009, a następnie za rok 2008 - zreplikowane zostaną dane zamówione za rok 2008. W celu uzyskania danych za rok 2008 i 2009 należy złożyć zamówienie za rok 2008, poczekać aż dane zostaną zreplikowane, po czym złożyć kolejne zamówienie na dane dotyczące opłaconych składek za rok 2009.
Dlaczego nie można zaimportować pliku KEDU - pojawia się komunikat o nieobsługiwanym formacie pliku.
Brak możliwości importu dokumentu z pliku do programu ePłatnik wynika z faktu, że jest on zapisany w nieobsługiwanym formacie - sgml.
Zaznaczam dokument ZUS RCA, lub RSA, albo RZA, naciskam przycisk weryfikuj i pokazuje się komunikat informujący że komplet jest niepoprawny.
W takim wypadku należy zaznaczyć wszystkie raporty imienne jakie mają być zweryfikowane wraz z odpowiadającą im deklaracją ZUS DRA, a następnie nacisnąć przycisk weryfikuj. |