Niesłyszący klienci chwalą usługę wideotłumaczenia w ZUS
2 marca 2017
Od kwietnia 2016 r. w 43 oddziałach ZUS jest też możliwość wideotłumaczenia. Jeśli sprawa osoby niesłyszącej jest skomplikowana i wymaga wsparcia przez osobę biegle posługującą się językiem migowym, rozmowę przejmuje pracownik Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (COT). Posługuje się on biegle Polskim Językiem Migowym (PJM).
Osoby niesłyszące wyrażają bardzo pozytywne opinie o sposobie obsługi
przez pracowników COT.
- Osoby niesłyszące są bardzo otwarte i życzliwie do nas
nastawione. Mówią-migają, że kiedyś bały się przychodzić do ZUS i
załatwiać swoje sprawy. Teraz przychodzą do ZUS bez obaw, z
przekonaniem, że załatwią swoje sprawy - mówi Joanna
Chojnacka-Kozikowska, konsultantka COT, która prowadzi
wideotłumaczenia. Od czasu uruchomienia usługi wideotłumaczenia przez
COT, skorzystało z niej 70 niesłyszących klientów.
Zdarza się, że osoby niesłyszące przychodzą do ZUS po raz kolejny i proszą o możliwość skorzystania z wideotłumaczenia. To dowód, że konsultanci COT potrafią sprawnie porozumieć się w języku migowym i skutecznie pomóc. Język migowy to żywy język, który cały czas się zmienia. Dlatego konsultanci systematycznie uczestniczą w specjalnie dla nich przygotowanych szkoleniach z PJM i podnoszą swoje umiejętności.
Pozostałe informacje na temat obsługi osób niesłyszących w ZUS.