Breadcrumb

Doradca płatnika składek

Doradca płatnika składek

W czym pomoże doradca?

Doradca płatnika składek udzieli Ci wsparcia w temacie ubezpieczeń i składek. Odpowie też na wszystkie pytania dotyczące obowiązków związanych z prowadzeniem działalności. Doradca: zdjęcie

  • poinformuje jaki jest Twój numer rachunku składkowego (NRS), na który powinieneś opłacać składki
  • poinformuje o zasadach opłacania składek i rozliczania wpłat
  • wyjaśni wątpliwości w zakresie rozliczenia wpłaty, której dokonałeś i stanu Twoich rozliczeń ZUS
  • wyjaśni jakie informacje i dlaczego widzisz na swoim profilu na portalu PUE ZUS
  • poinformuje o wysokości opłaconych przez Ciebie składek na ubezpieczenia społeczne i na ubezpieczenie zdrowotne dla celów podatkowych
  • wyjaśni wątpliwości na temat sporządzania i wysyłania dokumentów w Programie Płatnik i aplikacji e-Płatnik
  • założy Ci konto na elektronicznym portalu PUE ZUS – jeśli jeszcze go nie masz
  • odpowie na pytania dotyczące rejestracji działalności gospodarczej, zasad zgłaszania do ubezpieczeń, wysokości składek, zasad wypełniania i korygowania dokumentów
  • wyjaśni zasady opłacanie składek za „nianie” i zasady dobrowolnego podlegania ubezpieczeniom
  • poinformuje co możesz zrobić, jeśli masz zaległości w opłacaniu składek

Gdzie znajdziesz doradcę?

Z usług doradcy płatnika składek możesz skorzystać w każdej placówce ZUS.

Na ekranie biletomatu w sali obsługi klienta wybierz „Składki/Ubezpieczenia”, a następnie „Doradca płatnika”.

Jak przez internet możesz zarezerwować wizytę w ZUS?

Jeśli masz konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS), możesz przez internet zarezerwować wizytę u doradcy płatnika składek. Nie musisz wtedy czekać w sali obsługi na swoją kolejność.

  1. Wejdź na stronę www.zus.pl i zaloguj się na PUE.
  2. W panelu głównym PUE, po lewej stronie ekranu, wybierz opcję „Rezerwacja wizyt”.
  3. Wybierz placówkę ZUS, w której chcesz zarezerwować wizytę.
  4. Kliknij „Wybierz grupę spraw”, potem „Składki/Ubezpieczenia”, później „Doradca płatnika” i następnie „Dalej”.
  5. Wybierz dzień i godzinę wizyty u doradcy.