Breadcrumb

Navigation Menu

Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnością ruchu w Oddziale ZUS w Sosnowcu

Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnością ruchu w Oddziale ZUS w Sosnowcu

Obsługa klientów

Klienci są obsługiwani w Sosnowcu w budynku B przy ul. Partyzantów 1.

Miejsca parkingowe

Przed budynkiem przy ul. Partyzantów, przy wejściu do sali obsługi klientów, są wyznaczone trzy miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Wejście do budynku

Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku B wejściem od ul. Partyzantów. Przy wejściu znajduje się pochylnia. Drzwi do budynku od strony pochylni nie otwierają się automatycznie. Przy wejściu znajduje się dzwonek z informacją "Pomoc dla niepełnosprawnych". Naciśnij dzwonek, aby uzyskać pomoc w otwarciu drzwi. 

Uwaga, do budynku B można dotrzeć także wejściem od budynku A. Między budynkiem A, a budynkiem B jest do pokonania 11 stopni schodów. Aby ułatwić osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim dotarcie z budynku A do budynku B, zainstalowano platformę.

Na zewnątrz i wewnątrz budynków A i B Oddziału zainstalowane są znaczniki Intovoice systemu Intonavi pozwalające nawigować w budynkach przy pomocy nadajników iBeacon a na zewnątrz przy pomocy GPS. System nawigacyjno-informacyjny wspomaga osoby z dysfunkcją wzrokową. 

Znaczniki systemu znajdują się przed budynkiem A i B przy wjazdach na parkingi, przy drzwiach wejściowych, na holu budynku B oraz przy wejściu na poczekalnię do  rejestracji i gabinetów lekarzy  orzeczników.  Dodatkowo znaczniki znajdują się przy drzwiach rejestracji do lekarza orzecznika oraz toalet ogólnodostępnych dostosowanych dla osób ze szczególnymi potrzebami. 
Z systemu można skorzystać za pośrednictwem telefonu typu smartfon. System opiera się na standardzie komunikacji bezprzewodowej BLE (Bluetooth Low Energy). Oznacza to, że telefony oraz tablety muszą posiadać takie łącze. Dodatkowo podczas korzystania z aplikacji należy zezwolić aplikacji na dostęp do lokalizacji urządzenia. Dostępne są aplikacje dla urządzeń pracujących z systemem operacyjnym IOS w wersji 12.0 lub nowszej, oraz Android w wersji 8.0 lub nowszej. Aplikacja INTONAVI jest bezpłatna. Można ją pobrać odwiedzając internetowe sklepy z aplikacjami - odpowiednio App Store lub Google Play. 
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
 

Drzwi wejściowe do budynku

Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie.

Wewnątrz budynku

Sala obsługi klientów znajduje się na parterze, po lewej stronie od wejścia do budynku. Drzwi wejściowe do sali nie otwierają się automatycznie. W otwarciu drzwi pomoże Ci pracownik ZUS lub ochrony. W ten sposób zapewniamy klientom ze szczególnymi potrzebami dostęp alternatywny do sali - do zakończenia prac inwestycyjnych w 2027 r. Wewnątrz budynku nie ma barier budowlanych.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się po prawej  stronie od wejścia do budynku, na wprost sali obsługi klientów, obok windy. 

Utrudnieniem w dostaniu się do toalety są ciężkie drzwi przeciwpożarowe. Zwróć się o pomoc w otwarciu drzwi do pracownika sali lub ochrony. W ten sposób zapewniamy klientom ze szczególnymi potrzebami dostęp alternatywny - do zakończenia prac inwestycyjnych w 2027 r.

 

Jednostki podległe:

  • Rozwiń menu Zwiń menu Inspektorat w Dąbrowie Górniczej

    Obsługa klientów

    Klienci są obsługiwani w Dąbrowie Górniczej w budynku przy ul. Kościuszki 48.

     

    Miejsca parkingowe

    Przy budynku przy ul. Kościuszki, po jego lewej stronie są wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

     

    Wejście do budynku

    Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem od ul. Kościuszki 48 (od strony parkingu). Wejście to jest zorganizowane z poziomu chodnika.  

    Ponadto na zewnątrz i wewnątrz budynku Inspektoratu zainstalowane są znaczniki Intovoice systemu  Intonavi pozwalające nawigować w budynku przy pomocy nadajników iBeacon a na zewnątrz przy pomocy GPS. 

    Znaczniki systemu znajdują się przy dojściu do wejścia głównego po prawej i lewej stronie budynku, przy drzwiach wejściowych, w holu budynku oraz przy drzwiach do toalet ogólnodostępnych dostosowanych dla osób ze szczególnymi potrzebami. 

    Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
     

    Drzwi wejściowe do budynku

    Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie.

     

    Wewnątrz budynku

    Sala obsługi klientów znajduje się na parterze, po prawej stronie od wejścia do budynku. Wewnątrz budynku nie ma barier budowlanych.

     

    Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

    Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się po lewej stronie od wejścia do budynku, w pobliżu sali obsługi klientów.

  • Rozwiń menu Zwiń menu Inspektorat w Jaworznie

    Obsługa klientów

    Klienci są obsługiwani w Jaworznie w budynku przy ul. Grunwaldzkiej 274.

     

    Miejsca parkingowe

    Przed budynkiem przy ul. Grunwaldzkiej 274 przed wejściem głównym są wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

     

    Wejście do budynku

    Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem od ul. Grunwaldzkiej 274. Przed wejściem znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością.

    Ponadto na zewnątrz i wewnątrz budynku Inspektoratu zainstalowane są znaczniki Intovoice systemu  Intonavi pozwalające nawigować w budynku przy pomocy nadajników iBeacon a na zewnątrz przy pomocy GPS. 

    Znaczniki systemu znajdują się przy drzwiach wejściowych, w holu budynku oraz przy drzwiach do toalety ogólnodostępnej, dostosowanej dla osób ze szczególnymi potrzebami. 

    Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
     

    Drzwi wejściowe do budynku

    Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie. 

     

    Wewnątrz budynku

    Sala obsługi klientów znajduje się na parterze po prawej stronie wejścia do budynku.

    Drzwi do sali otwierają się automatycznie. 

     

    Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

    Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się na sali obsługi klientów.


     

  • Rozwiń menu Zwiń menu Inspektorat w Zawierciu

    Obsługa klientów

    Klienci są obsługiwani w Zawierciu w budynku przy ul. Blanowskiej 2.

     

    Miejsca parkingowe

    Przed budynkiem przy ul. Blanowskiej są wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

     

    Wejście do budynku

    Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem głównym przy ul. Blanowskiej. Wejście jest zorganizowane z poziomu chodnika. 

    Ponadto na zewnątrz i wewnątrz budynku Inspektoratu zainstalowane są znaczniki Intovoice systemu  Intonavi pozwalające nawigować w budynku przy pomocy nadajników iBeacon a na zewnątrz przy pomocy GPS. 

    Znaczniki systemu znajdują się przy dojściu do wejścia głównego po prawej stronie budynku, przy drzwiach wejściowych prowadzących do Sali obsługi klienta oraz drugi znacznik przy drzwiach wejściowych prowadzących do poczekalni , rejestracji i gabinetu lekarza orzecznika, w holu budynku. Dodatkowo znaczniki znajdują się przy drzwiach poczekalni, rejestracji i gabinecie lekarskim oraz toalecie ogólnodostępnej dostosowanej dla osób ze szczególnymi potrzebami. 

    Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
     

    Drzwi wejściowe do budynku

    Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie.

     

    Wewnątrz budynku

    Sala obsługi klientów znajduje się na parterze, po prawej stronie od wejścia do budynku.  Wewnątrz budynku nie ma barier budowlanych. Drzwi do sali otwierają się automatycznie.

     

    Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

    Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się na parterze, po lewej stronie od wejścia do budynku.