Zmiany w obsłudze certyfikatów w programie
Zmiany w obsłudze certyfikatów w programie zainstalowanym na systemie Windows Vista lub wyższym
23 maja 2017
W związku z wprowadzonymi aktualizacjami programu Płatnik (począwszy od metryki 103) uległa zmianie obsługa Certyfikatów Użytkownika (kwalifikowanych podpisów elektronicznych) i Certyfikatu ZUS.
W programie zreorganizowaliśmy widoki związane z przekazem elektronicznym dokumentów do ZUS. W Ustawieniach przekazu elektronicznego wybór certyfikatów odbywa się bezpośrednio z magazynów systemowych (bez rejestracji w programie Płatnik).
Jeśli w trakcie elektronicznej wysyłki dokumentów do ZUS pojawią się błędy, sprawdź ustawienia certyfikatów (Menu przekaz – Ustawienia przekazu elektronicznego – Certyfikaty).
- Wybór certyfikatu użytkownika
W polu Certyfikat użytkownika – wyświetlany jest certyfikat,
który ma być wykorzystywany do podpisywania przesyłek do ZUS.
Jeśli nie widzisz w tym miejscu swojego certyfikatu, kliknij przycisk
Wybierz..., w oknie Certyfikaty zaznacz odpowiedni
certyfikat i potwierdź wybór przyciskiem OK.
- Ustawienie certyfikatu ZUS
W polu Certyfikat Zakładu Ubezpieczeń Społecznych znajduje
się informacja o certyfikacie ZUS. Nazwa aktualnego certyfikatu
ustawiana przez program domyślnie to PE-2-ZUS-EWD.
Jeśli nazwa
certyfikatu nie jest wyświetlona kliknij przycisk Pobierz.
Spowoduje to pobranie i zarejestrowanie w systemie certyfikatu ZUS.
Jeżeli w aplikacji nie został skonfigurowany certyfikat ZUS lub
został on usunięty z konfiguracji, pobranie certyfikatu z ZUS
(przycisk Pobierz), spowoduje automatycznie uruchomienie okna
wyboru certyfikatu, w którym należy wskazać certyfikat
PE-2-ZUS-EWD i potwierdzić wybór przyciskiem
OK.
- Zapisanie ustawień
Po wprowadzeniu zmian w konfiguracji certyfikatów zatwierdź je przyciskiem Zapisz lub OK.
- Weryfikacja wstępna
Weryfikację wstępną ustawień przekazu elektronicznego możesz uruchomić z menu Przekaz → Uruchom weryfikację wstępną lub w oknie Ustawienia przekazu elektronicznego przyciskiem Weryfikuj teraz na zakładce Certyfikaty.
Po poprawnej konfiguracji certyfikatów w oknie Weryfikacja wstępna program wyświetli komunikat (w kolorze zielonym): Obecny stan certyfikatów pozwala na przekazywanie przesyłek do ZUS.
Jeśli dokumenty są wysyłane z kontekstów różnych płatników składek (bez korzysatania z opcji - Wyślij za wielu), czynności te trzeba powtórzyć dla każdego z tych płatników.