Breadcrumb

Aktualności

Co trzeba zrobić, aby skorzystać od 1 stycznia z ulgi mały ZUS plus?

Płatnik, który kontynuuje działalność prowadzoną w 2020 r., nie korzystał z małego ZUS plus i chce od 2021 r. skorzystać z tej ulgi musi wyrejestrować się z ubezpieczeń (ZUS ZWUA) z kodem tytułu ubezpieczenia zaczynającym się od 05 10 albo 05 12. Następnie musi zgłosić  do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS ZUA) albo tylko do ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS ZZA) z kodem zaczynającym się od 05 90 albo 05 92. 

Dokumenty zgłoszeniowe płatnik musi  przekazać:

  • do 1 lutego 2021 r.  jeśli:
  • w 2020 r. prowadził działalność gospodarczą przez co najmniej 60 dni i nie korzystał z małego ZUS plus,
  • w styczniu 2021 r. rozpoczął na nowo działalność prowadzoną w 2020 r. lub wznowił prowadzenie działalności  gospodarczej.
  • w ciągu 7 dni  od dnia, w którym spełnił warunki do korzystania z małego ZUS plus jeśli:
  • rozpoczął lub wznowił prowadzenie działalności  gospodarczej po 24 stycznia 2021 r.,
  • spełni warunki w innym miesiącu niż styczeń 2021 r.

Oprócz dokumentów zgłoszeniowych płatnik, który chce skorzystać z małego ZUS plus, musi również przekazać  ZUS DRA cz. II albo ZUS RCA cz. II.

Zapoznaj się z przykładami o składaniu dokumentów umożliwiających zgłoszenie do „małego ZUS plus” oraz sprawdź czy spełniasz warunki do skorzystania z „małego ZUS plus”.