Stanowisko ds. rozliczeń _Lidzbark Warmiński
Szczegóły oferty pracy
- 
                        
Nazwa jednostki organizacyjnej
ZUS Oddział w Olsztynie
 - 
                        
Nazwa komórki organizacyjnej
Wydział Rozliczeń Kont Płatników Składek
 - 
                        
Miejsce pracy
ZUS Inspektorat w Lidzbarku Warmińskim
 - 
                        
Adres miejsca pracy
ul. Legionów 3, 11-100 Lidzbark Warmiński
 - 
                        
Województwo
warmińsko-mazurskie
 - 
                        
Nazwa stanowiska
Stanowisko ds. rozliczeń _Lidzbark Warmiński
 - 
                        
Zadania
Opis stanowiska: Zapewnia obsługę kont płatników w zakresie rozliczeń.
Zadania:
- rozlicza konta płatników składek i w zależności od ustalonego na koncie płatnika salda podejmuje działania zmierzające do odzyskania należności bądź likwidacji nadpłaty,
 - rozpatruje przydzielone sprawy oraz przygotowuje odpowiedzi na wnioski płatników składek, uprawnionych podmiotów oraz komórek wewnętrznych w zakresie danych zaewidencjonowanych na koncie płatnika składek oraz salda konta płatnika,
 - prowadzi postępowania dotyczące zwrotu nienależnie opłaconych składek (również w ramach stosowania tymczasowego ustawodawstwa) oraz bezzasadnie dokonanych wpłat, w tym przygotowuje decyzje odmowne,
 - wystawia płatnikom składek wezwania do zapłaty oraz upomnienia, jak również przygotowuje decyzje określające wysokość zadłużenia na koncie,
 - wystawia tytuły wykonawcze,
 - rozlicza wpłaty uzyskane w drodze postępowania egzekucyjnego w tym sporządza noty rozliczeniowe egzekucyjne.
 - prowadzi postępowania związane z obsługą wniosków o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek, w tym przygotowuje decyzje odmowne,
 - monitoruje spłaty układów ratalnych, w tym informuje o zerwaniu umowy,
 - inicjuje postępowania dotyczące sankcji oraz kontroli wobec płatników składek,
 - gromadzi dokumentację dotyczącą prowadzonych spraw oraz przekazuje ją do przechowywania, zgodnie z wytycznymi zawartymi w Instrukcji Kancelaryjnej,
 - sporządza noty rozliczeniowe w celu zaewidencjonowania danych na kontach płatników.
 
 - 
                        
Wymagania
Wymagania formalne:
niezbędne:
- wykształcenie średnie
 
mile widziane:
- wykształcenie wyższe (rachunkowość, finanse, ekonomia, administracja praco)
 - minimum 1 rok pracy związanej z ubezpieczeniami społecznymi
 
Wymagania dodatkowe:
- znajomość przepisów Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
 - znajomość przepisów Ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego
 - umiejętność obsługi pakietu MS Office
 - orientacja na klienta oraz na cel i jakość
 - umiejętność współpracy, komunikacja, elastyczność
 - umiejętność rozwiązywania problemów
 - umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych
 - nastawienie na rozwój
 
Dodatkowe informacje: Proces rekrutacyjny będzie obejmował selekcję dokumentów, sprawdzenie wiedzy z zakresu znajomości wymaganych przepisów (w formie pisemnej lub ustnej) oraz rozmowę kwalifikacyjną. Proces rekrutacyjny odbędzie się w Terenowej Jednostce Organizacyjnej lub siedzibie Oddziału.
Wymagane dokumenty
- CV,
 - list motywacyjny z zaznaczeniem stanowiska o jakie ubiega się kandydat,
 - skany dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie
 
należy przesłać przez formularz aplikacyjny wybierając "Aplikuj" na dole oferty. Telefon kontaktowy w razie pytań 89 52 12 443
Skontaktujemy się tylko z kandydatami spełniającymi wymagania formalne. Złożonych dokumentów nie zwracamy. Oferty niekompletne, złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Jeżeli nie chcesz, abyśmy przetwarzali dodatkowe dane o Tobie, nie umieszczaj ich w swoich dokumentach. Jednocześnie informujemy, że klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych kandydata w procesie rekrutacji dostępna jest na stronie głównej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (www.zus.pl) w zakładce "Praca w ZUS".
 - 
                        
Termin, do którego należy składać dokumenty
13-11-2025
 - 
                        
Oferujemy
- stabilne zatrudnienia na podstawie umowy o pracę
 - możliwość rozwoju poprzez realizację ciekawych zadań
 - podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach
 - szeroki pakiet socjalny
 
Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest pracodawcą przyjaznym osobom z niepełnosprawnościami. Stwarza pracownikom optymalne środowisko pracy, uwzględniając ich potrzeby. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy i jego wyposażenia do indywidualnych potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Wyposażenie stanowiska pracy: sprzęt komputerowy, sprzęt biurowy.
Warunki wykonywania pracy: spełniają warunki określone wymogami bhp i ppoż., polegają na obsłudze komputera powyżej 4 godzin na dobę, konieczność poruszania się po całym obiekcie, konieczność odbywania podróży służbowych, budynek 2-kondygnacyjny z pomieszczeniami sanitarnymi dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych, stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na 1 piętrze, przy wejściu do budynku znajduje się pochylnia, w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia do budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.