Stanowisko ds. rozliczeń
Szczegóły oferty pracy
-
Nazwa jednostki organizacyjnej
Centrala ZUS
-
Nazwa komórki organizacyjnej
Departament Realizacji Dochodów
-
Miejsce pracy
Centrala Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
-
Adres miejsca pracy
Szamocka 3/5, 01-748, Warszawa
-
Województwo
mazowieckie
-
Nazwa stanowiska
Stanowisko ds. rozliczeń
-
Zadania
Zakres zadań:
- opracowuje, nadzoruje wdrażanie wewnętrznych aktów prawnych w zakresie prowadzenia rozliczeń na kontach płatników składek oraz zobowiązanych do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń, realizacji zadań związanych z rozliczaniem składek na podstawie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczeń społecznych, jak również opiniuje wewnętrzne akty prawne przekazane przez inne komórki organizacyjne Centrali,
- uczestniczy w kontrolach funkcjonalnych w TJO, analizuje wyniki tych kontroli oraz odpowiada za przygotowanie zaleceń na tym tle w zakresie prowadzenia rozliczeń na kontach płatników składek oraz zobowiązanych do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń, realizacji zadań związanych z rozliczaniem składek na podstawie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczeń społecznych,
- rozpatruje, opiniuje i przygotowuje propozycje rozwiązań indywidualnych spraw w zakresie prowadzenia rozliczeń na kontach płatników składek oraz zobowiązanych do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń, realizacji zadań związanych z rozliczaniem składek na podstawie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczeń społecznych,
- opiniuje propozycje zmian legislacyjnych oraz przygotowuje propozycje zmian do obowiązujących przepisów w zakresie prowadzenia rozliczeń na kontach płatników składek oraz zobowiązanych do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń, realizacją zadań związanych z rozliczaniem składek na podstawie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczeń społecznych, uczestniczy w spotkaniach z przedstawicielami instytucji zewnętrznych krajowych i zagranicznych,
- definiuje wymagania merytoryczne dla systemów informatycznych wspomagających obsługę procesów w zakresie prowadzenia rozliczeń na kontach płatników składek oraz zobowiązanych do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń, jak również realizacji zadań związanych z rozliczaniem składek na podstawie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczeń społecznych, uczestniczy w pracach nad projektami realizującymi te wymagania,
- opracowuje i opiniuje materiały szkoleniowe dla pracowników TJO w zakresie prowadzenia rozliczeń na kontach płatników składek oraz zobowiązanych do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń, jak również realizacji zadań związanych z rozliczaniem składek na podstawie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczeń społecznych,
-
Wymagania
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie średnie
- doświadczenie zawodowe minimum 1 rok obszar rozliczanie kont płatników (KRUS, podatki)
- staż pracy ogółem minimum 1 rok
Mile widziane:
- wykształcenie wyższe (ekonomia, prawo, ubezpieczenia, finanse)
- doświadczenie zawodowe (minimum 3 lata pracy związanej z rozliczaniem kont płatników składek)
Wymagania dodatkowe:
- umiejętność obsługi pakietu MS Office
- orientacja na jakość
- orientacja na cel
- komunikacja i autoprezentacja
- współpraca
- elastyczność
- nastawienie na rozwój
- podejmowanie decyzji
- rozwiązywanie problemów
- innowacyjność
- umiejętność analitycznego i kreatywnego myślenia
Wymagane dokumenty:
- CV
- list motywacyjny
- skany dokumentów potwierdzających wykształcenie
- skan dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe
- skany świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy lub zaświadczenia o zatrudnieniu zawierającego okres zatrudnienia w przypadku pozostawania w stosunku pracy
Dokumenty należy przesyłać poprzez formularz aplikacyjny 'Aplikuj', znajdujący się na dole oferty
Dodatkowe informacje:
- proces rekrutacji będzie obejmować: sprawdzenie umiejętności kandydata z zakresu umiejętności analitycznych i kreatywnego myślenia oraz rozmowę kwalifikacyjną (przeprowadzoną w siedzibie Centrali ZUS lub w formie zdalnej przez komunikator internetowy - wywiad on-line),
- skontaktujemy się tylko z kandydatami spełniającymi wymagania formalne
- dokumenty złożone po terminie nie będą rozpatrywane
- oferty niekompletne tj. niezawierające skanu, któregokolwiek wymaganego dokumentu nie będą rozpatrywane
-
Termin, do którego należy składać dokumenty
05-01-2026
-
Oferujemy
Oferujemy:
- stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę
- możliwość rozwoju zawodowego
- bogaty pakiet świadczeń socjalnych
- system premiowy
Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest pracodawcą przyjaznym osobom z niepełnosprawnościami. Stwarza pracownikom optymalne środowisko pracy, uwzględniając ich potrzeby. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy i jego wyposażenia do indywidualnych potrzeb osób z niepełnosprawnościami
Wyposażenie stanowiska pracy:
- sprzęt komputerowy
- sprzęt biurowy
Warunki wykonywania pracy:
- spełniają warunki określone wymogami bhp i ppoż.,
- polegają na obsłudze komputera powyżej 4 godzin na dobę
- wiążą się z bezpośrednim kontaktem z klientem ZUS
- konieczność poruszania się po całym obiekcie
- konieczność wykonywania pracy poza biurem
- konieczność odbywania podróży służbowych
- budynek 3-piętrowy z windą oraz pomieszczeniami sanitarnymi dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych
- stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na 1 piętrze
- wejście do budynku jest zorganizowane z poziomu chodnika
- drzwi przy wejściu do budynku otwierają się automatycznie
- w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia do budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami