Ścieżka nawigacji

Deklaracja dostępności dla strony www.e-wizyta.zus.pl

Deklaracja dostępności ZUS - e-Wizyta

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony ZUS - Rejestracja na e-wizyty.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa e-wizyty jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Treści nieobjęte przepisami

  • Użytkownik niewidomy może potrzebować pomocy innej osoby podczas weryfikacji, czy obraz z kamery jest przekazywany poprawnie. Na ten moment Wykonawcy nie jest znany mechanizm, który pozwoliłby osobom Niewidomym, na samodzielne sprawdzenie poprawności działania kamery.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 9 lutego 2021 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: ​​​​​​​

Deklarację sporządzona została na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot zewnętrzny Asseco Poland S.A. w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
Koordynator ds. dostępności, Centrala ZUS, ul. Szamocka 3, 5, 01-748 Warszawa.
e-mail: dostepnosc@zus.pl
telefon: +48226671365

Możesz wykorzystać wniosek o zapewnienie dostępności, który znajduje się pod adresem Poinformuj nas o barierach w dostępności - złóż wniosek o zapewnienie dostępności., albo napisać go samodzielnie.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • Twoje dane kontaktowe,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • rodzaj bariery, która utrudnia Ci dostęp do informacji, albo stronę internetową lub aplikację mobilną (albo jej część), do której mamy ułatwić Ci dostęp,
  • sposób, w jaki możemy Ci zapewnić dostępność,
  • lub wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej (np. na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.).

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Skarga powinna zawierać:

  • Imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego skargę,
  • adres (wskazanie miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) wnoszącego skargę,
  • treść skargi lub wniosku (treść może być wyrażona w sposób dowolny, przy czym istotne jest, aby można było na jej podstawie ustalić przedmiot skargi).

Skargę niezawierającą imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego skargę pozostawia się bez rozpoznania.

Skargę można złożyć pisemnie w każdej terenowej jednostce organizacyjnej ZUS oraz Centrali ZUS:

Skargę można złożyć też ustnie do protokołu (w tym przypadku protokół podpisany zostaje przez wnoszącego skargę oraz osobę przyjmującą zgłoszenie).

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Centrala ZUS, ul. Szamocka 5, 01-748 Warszawa.

Teren wokół budynku, parking i wejście

  • Do głównego wejścia prowadzi bezpośrednia droga dojazdowa. Teren wokół budynku jest utwardzony,
  • wyznaczyliśmy 4 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Miejsca te są najbliżej głównego wejścia do budynku,
  • przy wejściu nie ma schodów. Drzwi otwierają się automatycznie. Szklane drzwi mają kontrastowe pasy,
  • do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Recepcja

  • Na wprost wejścia znajduje się recepcja z dwoma stanowiskami informacyjnymi,
  • ladę recepcji można obniżyć, tak aby ułatwić obsługę osób, które poruszają się na wózku.

Dalsza część budynku

  • Przejście do dalszej części budynku jest zabezpieczone bramkami. Można przez nie przejechać na wózku,
  • kąt nachylenia pochylni nie przekracza 8%. Drzwi nie mają progów, a ich szerokość to co najmniej 90 cm,
  • w budynku nie ma oznaczeń w brajlu, oznaczeń kontrastowych i powiększonych napisów,
  • toalety są przystosowane dla osób z niepełnosprawnością.

Windy

  • Windy są dostosowane do osób z niepełnosprawnością. Windą można wjechać na wszystkie piętra,
  • windy są częściowo przystosowane dla osób niewidomych.

Sale obsługi klientów w naszych placówkach

  • Klientów obsługujemy w naszych placówkach (oddziałach, inspektoratach, biura terenowych). Określiliśmy dla nich standardy obsługi osób z niepełnosprawnością. Większość naszych placówek spełnia te standardy. Część budynków jeszcze dostosowujemy, niektóre czekają na modernizację.
  • Dostępność placówek ZUS
  • Dostępność punktów informacyjnych ZUS

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Recepcja

  • Stanowisko do obsługi osób niesłyszących wyróżnia znak przekreślonego ucha. Dwóch pracowników recepcji posługuje się językiem migowym w podstawowym zakresie. W budynku nie ma pętli indukcyjnej. Zapewniamy jednak tłumaczenie na zasadach określonych w ustawie o języku migowym i innych środkach komunikowania się,
  • osoby Głuche mogą porozmawiać z pracownikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w polskim języku migowym (PJM) podczas e-wizyty. Szczegółowa informacja o e-wizycie w ZUS przez internet w polskim języku migowym (PJM).

Dalsza część budynku

  • W pobliżu recepcji znajduje się specjalne pomieszczenie, które zapewnia dyskrecję. Klienci mogą w nim na osobności porozmawiać z naszymi pracownikami.