Breadcrumb

Aktualności

Zmiany dotyczące obsługi klientów w Inspektoracie ZUS w Ostrowcu Świętokrzyskim

Od 20 lipca do odwołania – w związku z sytuacją epidemiczną – bezpośrednia obsługa klientów w siedzibie Inspektoratu ZUS w Ostrowcu Świętokrzyskim jest niedostępna.

Wnioski oraz dokumenty będzie można złożyć na stanowisku dziennika podawczego albo bez osobistego kontaktu z pracownikiem do specjalnych skrzynek („Skrzynka na dokumenty”, „Wnioski przedsiębiorców – Tarcza Antykryzysowa”).

Bezpośrednia obsługa klientów możliwa jest w Oddziale ZUS w Kielcach i podległych mu jednostkach terenowych:

Zachęcamy do załatwiania spraw w ZUS bez wychodzenia z domu. Jesteśmy dostępni:

  • przez elektroniczny portal Platformy Usług Elektronicznych

Zachęcamy do zakładania profili na naszym portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z naszych usług elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet – za pomocą Profilu Zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej. Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.

  • telefonicznie

Do Twojej dyspozycji jest ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7:00–18:00.

Po wybraniu cyfry 0 (połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej) wybierz odpowiedni temat rozmowy:

  • 1 – Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
  • 2 – Renty i emerytury,
  • 3 – Zasiłki,
  • 4 – Informacje dla ubezpieczonych,
  • 5 – Informacje dla płatników,
  • 7 – Dodatek solidarnościowy,
  • 9 – Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.

Informacje na temat wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej możesz również uzyskać na rządowej ogólnopolskiej infolinii pod numerami telefonów:

  • 22 484 84 84,
  • 732 122 500.

Konsultanci tej infolinii są dostępni w godz. 8.00–16.00.