Zniesienie zabezpieczenia na majątku dłużnika

  • Rozwiń menu Zwiń menu KOGO DOTYCZY?

    • Właściciela, współwłaściciela, użytkownika/ współużytkownika wieczystego nieruchomości, która jest obciążona hipoteką przymusową.
    • Właściciela ruchomości, która jest obciążona zastawem.

  • Rozwiń menu Zwiń menu JAKIE DOKUMENTY SĄ WYMAGANE?

    Dokumenty, jakich wymagamy, zależą od rodzaju Twojego żądania. Jeżeli chcesz abyśmy odstąpili od zabezpieczenia, złóż wniosek wraz z załącznikami, które go uzasadnią (wskazaliśmy je w szczegółowej karcie usługi). Jeżeli chcesz otrzymać oświadczenie, które umożliwi Ci wykreślenie hipoteki przymusowej, wystarczy, gdy złożysz sam wniosek.

    Jeżeli podanie składa Twój pełnomocnik, dołącz do podania oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.

  • Rozwiń menu Zwiń menu KIEDY ZŁOŻYĆ DOKUMENTY?

    Podanie możesz złożyć w dowolnym momencie.

  • Rozwiń menu Zwiń menu GDZIE I W JAKI SPOSÓB ZŁOŻYĆ DOKUMENTY?

    Wniosek możesz:

    • wysłać za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS
    • wysłać pocztą na adres naszej placówki
    • złożyć osobiście lub przez pełnomocnika w biurze podawczym w każdej naszej placówce
    • złożyć ustnie podczas rozmowy z naszym pracownikiem, który spisze z niej protokół.

  • Rozwiń menu Zwiń menu JAK I KIEDY ZUS ZAŁATWI SPRAWĘ?

    Postępowanie

    Na podstawie dostępnych informacji stwierdzamy, czy są okoliczności, które uzasadniają Twoje żądanie. Jeśli mamy za mało danych, prosimy Cię o dodatkowe wyjaśnienia albo dokumenty.

    Wysyłamy do Ciebie pismo z informacją o sposobie, w jaki rozpatrzyliśmy Twoją sprawę, lub przekazujemy Ci dokumenty dotyczące zabezpieczenia.

    Termin rozpatrzenia

    Rozpatrzymy Twój wniosek w miarę możliwości jak najszybciej. Zwykle zajmuje nam to miesiąc od dnia, w którym go złożyłeś.

  • Rozwiń menu Zwiń menu CZY MOŻNA SIĘ ODWOŁAĆ?

    Informację o środkach zaskarżenia, z których możesz skorzystać, wskazaliśmy w szczegółowych kartach usług.

  • Rozwiń menu Zwiń menu INFORMACJE DODATKOWE

    Skorzystaj z pomocy:

    • Centrum Obsługi Telefonicznej (COT)
    konsultanci są dostępni w dni robocze: pon.–pt. w godz. 7.00–18.00 Więcej informacji znajdziesz na www.zus.pl.
     

  • Rozwiń menu Zwiń menu PODSTAWA PRAWNA

    Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (Dz.U. z 2019 r. poz. 2204, z późn. zm.).