Breadcrumb

Utrzymanie w mocy umowy o rozłożenie na raty należności z tytułu nienależnie pobranych świadczeń

Utrzymanie w mocy umowy o rozłożenie na raty należności z tytułu nienależnie pobranych świadczeń

  • Rozwiń menu Zwiń menu KOGO DOTYCZY?

    Osoby, która jest zobowiązana do zwrotu nienależnie pobranych lub wypłaconych świadczeń.

  • Rozwiń menu Zwiń menu JAKIE DOKUMENTY SĄ WYMAGANE?

    Wniosek, w którym podajesz:

    • Twoje dane identyfikacyjne lub dane osoby, w imieniu której składasz wniosek: imię i nazwisko/ nazwę, identyfikator (NIP, REGON, a w przypadku braku tych identyfikatorów PESEL), telefon, adres do korespondencji;
    • numer i datę podpisania umowy o rozłożenie na raty należności z tytułu nienależnie pobranych lub wypłaconych świadczeń, o której utrzymanie w mocy składasz wniosek;
    • uzasadnienie, dlaczego powinniśmy utrzymać warunki umowy;
    • podpis Twój lub Twojego pełnomocnika.

    Możesz skorzystać z naszego formularza RNW.

    Jeśli wniosek składa Twój pełnomocnik, dołącz do wniosku oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Możesz też wypełnić w tym celu formularz PEL.
    Wnioski i formularze są dostępne na naszej stronie www.zus.pl oraz w naszych placówkach.

  • Rozwiń menu Zwiń menu KIEDY ZŁOŻYĆ DOKUMENTY?

    W ciągu 7 dni od dnia, w którym otrzymasz zawiadomienie o rozwiązaniu umowy.
    Jeśli wniosek wyślesz pocztą, za dzień jego złożenia uznamy dzień nadania przesyłki.
     

  • Rozwiń menu Zwiń menu GDZIE I W JAKI SPOSÓB ZŁOŻYĆ DOKUMENTY?

    Wniosek możesz:

  • Rozwiń menu Zwiń menu JAK I KIEDY ZUS ZAŁATWI SPRAWĘ?

    Postępowanie
    Na podstawie dostępnych informacji stwierdzamy, czy będziesz w stanie spłacić należności objęte umową. Bierzemy pod uwagę okoliczności, które powodują rozwiązanie umowy.
    Najważniejszym warunkiem utrzymania umowy w mocy jest zapłacenie we wskazanym przez nas terminie zaległych rat wraz z odsetkami za zwłokę.
    Gdy kończymy postępowanie, wysyłamy do Ciebie nasze rozstrzygnięcie.

    Termin rozpatrzenia
    Rozpatrzymy Twój wniosek w miarę możliwości jak najszybciej. Zwykle zajmuje nam to do 2 miesięcy od jego złożenia.

  • Rozwiń menu Zwiń menu CZY MOŻNA SIĘ ODWOŁAĆ?

    Nie możesz odwołać się od naszego rozstrzygnięcia.
     

  • Rozwiń menu Zwiń menu INFORMACJE DODATKOWE

    Skorzystaj z pomocy:

    • doradcy ds. ulg i umorzeń – w najbliższej placówce ZUS; możesz umówić się na spotkanie z doradcą w dogodnym dla Ciebie terminie (również na e-wizytę)
    • Centrum Kontaktu Klientów ZUS
      • pod numerem telefonu 22 560 16 00 (opłata za połączenie jest zgodna z planem taryfikacyjnym danego operatora)
      • e-mailem: cot@zus.pl

    konsultanci są dostępni w dni robocze: pon.–pt. w godz. 7.00–18.00.

    Więcej informacji na www.zus.pl.

  • Rozwiń menu Zwiń menu PODSTAWA PRAWNA

    Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 497).

Utrzymanie w mocy umowy o rozłożenie na raty należności z tytułu nienależnie pobranych świadczeń