Breadcrumb

Aktualności

Dobry Start razem z ZUS – wnioski od 1 lipca

Rodzice i opiekunowie – bez względu na dochody i sytuację zawodową – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkole.

Wsparcie przysługuje raz w roku na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Dodatku nie można otrzymać na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów. Wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych także są uprawnieni do świadczenia, jeśli 20 albo 24 rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego.

Wnioski na nowy okres świadczeniowy będziemy przyjmować od 1 lipca do końca listopada 2025 r. Osoby, które złożą wniosek do końca sierpnia, otrzymają świadczenie w wysokości 300 zł do 30 września.

Wniosek o świadczenie z programu Dobry Start można złożyć tylko elektronicznie przez:

  • aplikację mZUS,
  • Platformę Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS,
  • bankowość elektroniczną lub
  • portal Emp@tia.

Ważne, aby we wniosku wpisać poprawne dane:

  • PESEL dziecka,
  • nazwę i adres szkoły oraz
  • aktualny numer rachunku bankowego.

Zawiadomienia, które dotyczą świadczeń, będziemy przekazywać elektronicznie. Informacja o przyznaniu wsparcia będzie dostępna w skrzynce odbiorczej na koncie na PUE/eZUS rodzica lub opiekuna – również wtedy, gdy ta osoba złoży wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Na PUE/eZUS znajdzie się także cała korespondencja w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja o odmowie przyznania świadczenia).

Świadczenie będziemy wypłacać wyłącznie na wskazany rachunek bankowy.