Wyprawa do urzędu? Wolę zadzwonić
6 February 2013
Specjalna usługowa infolinia Zakładu służy zarówno płatnikom jak i świadczeniobiorcom, w zakresie informacji o charakterze ogólnym oraz indywidualnym. Grupą, która najchętniej do tej pory z niej korzysta są przedsiębiorcy, pytający głównie o program Płatnik (niemal 25 proc. wszystkich odebranych połączeń). Pozostałymi tematami poruszanymi podczas rozmów z konsultantami są świadczenia emerytalno-rentowe, zasiłki oraz informacje o indywidualnych kontach emerytalnych.
COT ZUS jest alternatywą dla osób, które nie korzystają z Internetu, a chcą szybko zasięgnąć informacji lub załatwić konkretną sprawę. Średni czas oczekiwania na połączenie to około 45 sekund. Tak szybka obsługa jest możliwa dzięki pracy ponad 120 konsultantów telefonicznych ZUS. Przeciętnie, każda z rozmów trwa trzy, cztery minuty. Porównując te kilka minut z czasem, jaki jest potrzebny na wizytę w urzędzie, nie sposób dziwić się wzrastającemu tak szybko zainteresowaniu klientów.
Konsultanci Centrum Obsługi Telefonicznej dostępni są od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 18.00. Poza tymi godzinami, a także w weekendy, do dyspozycji klientów ZUS pozostaje Automatyczny System Informacyjny. Numer COT dla osób dzwoniących z telefonów stacjonarnych: 801 400 987; dla dzwoniących z telefonów stacjonarnych oraz komórkowych: 22 560 16 00.