Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnością ruchu w Oddziale ZUS w Opolu

Obsługa klientów

Klienci są obsługiwani w Opolu w budynku C przy ul. Wrocławskiej 24.

Miejsca parkingowe

Przed budynkiem przy ul. Wrocławskiej są wyznaczone trzy miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku możesz dojechać od ul. Bończyka i ul. Wrocławskiej.

Wejście do budynku

Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku C wejściem od strony parkingu, między ul. Wrocławską 24 i ul. Bończyka. Przy wejściu do budynku C znajduje się pochylnia.

Drzwi wejściowe do budynku

Drzwi wejściowe do budynku C nie otwierają się automatycznie. Przed drzwiami - po prawej stronie - znajduje się dzwonek z informacją "Potrzebujesz pomocy - zadzwoń".  Po naciśnięciu dzwonka, pomogą Ci w otwarciu drzwi pracownicy sali obsługi klientów oraz pracownik ochrony. W ten sposób zapewniamy klientom ze szczególnymi potrzebami dostęp alternatywny do budynku - do czasu zmodernizowania wejścia i wyposażenia go w drzwi otwierane automatycznie. Działania te są planowane na 2022 r. w ramach przebudowy sali obsługi klientów.

Wewnątrz budynku

Sala obsługi klientów znajduje się na wprost wejścia do budynku. Przed wejściem do sali są szklane drzwi, które nie otwierają się automatycznie. Pozostają one otwarte podczas godzin wyznaczonych na obsługę. W ten sposób zapewniamy klientom ze szczególnymi potrzebami dostęp alternatywny - do czasu wyposażenia budynku w drzwi otwierane automatycznie. Działania te są planowane na 2022 r. w ramach przebudowy sali obsługi klientów. Wewnątrz sali nie ma barier budowlanych.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się po lewej stronie od wejścia do budynku, w pobliżu sali obsługi klientów. W toalecie jest zamontowany dzwonek alarmowy, przywołujący pracownika ochrony.

W toalecie znajduje się także przewijak dla dziecka.

Jednostki podległe:

  • Rozwiń menu Zwiń menu Inspektorat w Brzegu

    Obsługa klientów

    Klienci są obsługiwani  w Brzegu w budynku przy ul. Starobrzeskiej 28c.

     

    Miejsca parkingowe

    W pobliżu wejścia do budynku przy ul. Starobrzeskiej 28c są wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Na parking możesz wjechać przez bramę od głównej ulicy, która jest otwarta w wyznaczonych godzinach pracy Inspektoratu.  

     

    Wejście do budynku

    Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem głównym. Wejście jest zorganizowane z poziomu chodnika. Po lewej stronie od wejścia głównego do budynku znajduje się pomieszczenie ochrony. Przy drzwiach ochrony znajduje się dzwonek z informacją "Potrzebujesz pomocy - zadzwoń".

     

    Drzwi wejściowe do budynku

    Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie.

    Kolejnej drzwi przy wejściu do budynku nie otwierają się automatycznie. Pozostają one otwarte podczas godzin wyznaczonych na obsługę. W ten sposób zapewniamy klientom ze szczególnymi potrzebami dostęp alternatywny do budynku.

     

    Wewnątrz budynku

    Sala obsługi klientów znajduje się na parterze, na lewo od wejścia do budynku. Drzwi do sali nie otwierają się automatycznie. Pozostają one otwarte podczas godzin wyznaczonych na obsługę. W ten sposób zapewniamy klientom ze szczególnymi potrzebami dostęp alternatywny. Wewnątrz budynku nie ma barier budowlanych.

     

    Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

    Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się po prawej stronie od wejścia do sali obsługi klientów. W toalecie znajduje się dzwonek alarmowy, po naciśnięciu którego uzyskasz pomoc pracownika ochrony.

    W toalecie jest także przewijak dla dziecka.

  • Rozwiń menu Zwiń menu Inspektorat w Głubczycach

    Obsługa klientów

    Klienci są obsługiwani w Głubczycach w budynku przy ul. Chrobrego 5.

     

    Miejsca parkingowe

    Przed budynkiem przy ul. Chrobrego 5 są wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

     

    Wejście do budynku

    Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem od ul. Chrobrego 5. Skorzystaj z windy, która znajduje się przy wejściu. Przy windzie jest dzwonek. Naciśnij dzwonek, aby uzyskać pomoc w obsłudze windy.

    Uwaga, obecnie winda jest wyłączona z użytku z powodu awarii podnośnika. Do czasu jego wymiany - w ramach realizacji procedury zakupowej - skorzystaj z dostępu alternatywnego dla osób ze szczególnymi potrzebami. Naciśnij dzwonek, który znajduje się przy windzie. Zejdzie do Ciebie pracownik sali obsługi klientów i pomoże w obsłudze sprawy.

     

    Drzwi wejściowe do budynku

    Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie.

     

    Wewnątrz budynku

    Sala obsługi klientów znajduje się na parterze budynku, po prawej stronie od wejścia. Wewnątrz budynku nie ma barier budowlanych. Wszystkie drzwi na drodze do sali otwierają się automatycznie.

     

    Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

    Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się na parterze budynku, w korytarzu, naprzeciw sali obsługi klientów. Wewnątrz toalety jest zainstalowany dzwonek alarmowy.  

    W toalecie jest także przewijak dla dziecka.

  • Rozwiń menu Zwiń menu Inspektorat w Kędzierzynie-Koźlu

    Obsługa klientów

    Klienci są obsługiwani w Kędzierzynie-Koźlu  w budynku przy Al. Jana Pawła II 26.

     

    Miejsca parkingowe

    Przed budynkiem przy Al. Jana Pawła II 26 są wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

     

    Wejście do budynku

    Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku z poziomu chodnika.

     

    Drzwi wejściowe do budynku

    Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie.

     

    Wewnątrz budynku

    Sala obsługi klientów znajduje się na parterze, na wprost wejścia do budynku. Wewnątrz  budynku nie ma barier budowlanych. Drzwi na drodze do sali otwierają się automatycznie.

     

    Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

    Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością znajduje się po lewej stronie od wejścia do budynku,  w pobliżu sali obsługi klientów. Na drodze do toalety są szklane drzwi, które nie otwierają się automatycznie. W otwarciu drzwi pomogą Ci pracownicy sali lub pracownik ochrony. W ten sposób zapewniamy klientom ze szczególnymi potrzebami dostęp alternatywny - do czasu zamontowana siłowników umożliwiających automatyczne otwieranie drzwi. 

    Wewnątrz toaley jest dzwonek alarmowy, przywołujący pracownika ochrony.

  • Rozwiń menu Zwiń menu Inspektorat w Kluczborku

    Obsługa klientów

    Klienci są obsługiwani w Kluczborku w budynku przy ul. Katowickiej 14.

     

    Miejsca parkingowe

    Przy wejściu do budynku przy ul. Katowickiej 14 jest wyznaczone jedno miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością. Drugie miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością jest wyznaczone za budynkiem, na parkingu dla klientów ZUS. Na parking możesz wjechać od ul. Katowickiej 14.

     

    Wejście do budynku

    Przy wejściu do budynku znajduje się platforma schodowa. Aby uzyskać pomoc w obsłudze platformy, naciśnij dzwonek ze znakiem wózka inwalidzkiego, który znajduje się przy wejściu. W ten sposób zapewniamy klientom ze szczególnymi potrzebami dostęp alternatywny do budynku.

     

    Drzwi wejściowe do budynku

    Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie.

     

    Wewnątrz budynku

    Sala obsługi klientów znajduje się na parterze budynku. Wewnątrz budynku nie ma barier budowlanych. Wszystkie drzwi na drodze do sali otwierają się automatycznie.

     

    Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

    Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się po prawej stronie od wejścia do budynku, w pobliżu sali obsługi klientów. W toalecie jest zamontowany dzwonek alarmowy, przywołujący pracownika ochrony.

    W toalecie znajduje się przewijak dla dziecka.

     

  • Rozwiń menu Zwiń menu Inspektorat w Nysie

    Obsługa klientów

    Klienci są obsługiwani  w Nysie w budynku przy ul. Armii Krajowej 3.

     

    Miejsca parkingowe

    Przed budynkiem przy ul. Armii Krajowej 3 znajduje się jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

     

    Wejście do budynku

    Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem przy ul. Armii Krajowej 3. Wejście jest zorganizowane z poziomu chodnika.

     

    Drzwi wejściowe do budynku

    Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie.

     

    Wewnątrz budynku

    Sala obsługi klientów znajduje się na wysokim parterze. Skorzystaj z windy, która znajduje się z lewej strony przy wejściu. W obsłudze windy pomogą Ci pracownicy sali lub pracownik ochrony. Aby uzyskać pomoc, naciśnij dzwonek obok drzwi windy. 

    Wewnątrz sali obsługi klientów nie ma barier budowlanych.

    Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą także skorzystać z obsługi na parterze w specjalnie wydzielonym pomieszczeniu. W zorganizowaniu obsługi w tym pomieszczeniu pomożeCi pracownik sali obsługi klientów lub ochrony.

     

    Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

    Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się w obrębie sali obsługi klientów. W toalecie jest zamontowany dzwonek alarmowy, przywołujący pracownika ochrony.

    W toalecie znajduje się także przewijak dla dziecka.

  • Rozwiń menu Zwiń menu Inspektorat w Oleśnie

    Obsługa klientów

    Klienci są obsługiwani  w Oleśnie w budynku przy ul. Słowackiego 2.

     

    Miejsca parkingowe

    Z lewej strony od wejścia do budynku przy ul. Słowackiego 2 jest wyznaczone jedno miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością. Drugie miejsce miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się za budynkiem, na parkingu dla klientów ZUS. Na parking możesz wjechać od ul. Słowackiego 2.

     

    Wejście do budynku

    Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem od ul. Słowackiego 2. Wejście jest organizowane z poziomu chodnika.

     

    Drzwi wejściowe do budynku

    Drzwi wejściowe do budynku  otwierają się automatycznie. Przy drzwiach wejściowych znajduje się dzwonek z informacją - "Potrzebujesz pomocy - zadzwoń". Po naciśnięciu dzwonka, zgłosi się do Ciebie pracownik sali obsługi klientów lub ochrony.

     

    Wewnątrz budynku

    Sala obsługi klientów znajduje się na parterze, na wprost wejścia do budynku. Drzwi do sali otwierają się automatycznie. Wewnątrz budynku nie ma barier budowlanych.

     

    Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

    Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się w obrębie strefy oczekiwania sali obsługi klientów. W toalecie jest zamontowany dzwonek alarmowy, przywołujący pracownika ochrony.

    W toalecie znajduje się także przewijak dla dziecka.

  • Rozwiń menu Zwiń menu Inspektorat w Prudniku

    Obsługa klientów

    Klienci są obsługiwani  w Prudniku w budynku przy ul. Powstańców Śląskich 7a i b.

    W marcu 2021 r. rozpoczęliśmy prace remontowe w budynku. Planujemy zakończenie tych prac w grudniu 2021 r.

     

    Miejsca parkingowe

    Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością.  Najbliższe miejsca parkingowe ogólnodostępne znajdują się przy ul. Wańkowicza.

     

    Wejście do budynku

    Na czas remontu zorganizowaliśmy wejście zastępcze do budynku, które znajduje się wzdłuż ul. Powstańców Śląskich, po lewej stronie od wejścia głównego. Osoby z niepełnosprawnością ruchu nie są w stanie samodzielnie dostać się do budynku tym wejściem, ponieważ są przy nim sześciostopniowe schody. Osobom z niepełnosprawnością ruchu pomagają w załatwieniu ich spraw pracownicy sali obsługi klientów, którzy wychodzą do nich na zewnątrz budynku. W ten sposob zapewniamy klientom ze szczególnymi potrzebami dostęp alternatywny do czasu zakończeniu remontu.

     

    Drzwi wejściowe do budynku

    Drzwi przy zastępczym wejściu do budynku nie otwierają się automatycznie.

     

    Wewnątrz budynku

    Obecnie obsługa klientów jest zorganizowana w tymczasowej sali obsługi klientów, która znajduje się na parterze,  z prawej strony od zastępczego wejścia do budynku. Wewnątrz budynku nie ma żadnych barier budowlanych, które mogłyby utrudnić osobom z niepełnosprawnością ruchu dotarcie do stanowisk obsługi klientów.

     

    Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

    W czasie trwania prac remontowych toalety dla klientów są niedostępne.

     

    Ważne, budynek Inspektoratu jest nieprzystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnością ruchu do czasu zakończenia remontu. Najbliższa placówka przystosowana do obsługi osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się w Inspektoracie ZUS w Nysie  przy ul. Armii Krajowej 3.

  • Rozwiń menu Zwiń menu Inspektorat w Strzelcach Opolskich

    Obsługa klientów

    Klienci są obsługiwani  w Strzelcach Opolskich w budynku przy ul. Karola Miarki 2a.

     

    Miejsca parkingowe

    Z boku budynku przy ul. Karola Miarki 2a są wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Na parking możesz wjechać od ul. Piłsudskiego.  

     

    Wejście do budynku

    Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem od ul. Karola Miarki 2a. Przy wejściu do budynku znajduje się pochylnia.

     

    Drzwi wejściowe do budynku

    Drzwi przy wejściu do budynku otwierają się automatycznie. Z prawej strony drzwi jest zamontowany dzwonek przywołujący pracownika ochrony, który udziela - w razie potrzeby - pomocy.

     

    Wewnątrz budynku

    Sala obsługi klientów znajduje się na parterze, po lewej stronie od wejścia do budynku. Drzwi do sali są otwarte podczas godzin wyznaczonych na obsługę. W ten sposób zapewniamy klientom ze szczególnymi potrzebami dostęp alternatywny. Wewnątrz budynku nie ma barier budowlanych.

     

    Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

    Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się po lewej stronie od wejścia do budynku, w pobliżu sali obsługi klientów. W toalecie jest zamontowany dzwonek alarmowy, przywołujący pracownika ochrony.

    W toalecie znajduje się także przewijak dla dziecka.

  • Rozwiń menu Zwiń menu Biuro Terenowe w Namysłowie

    Obsługa klientów

    Klienci są obsługiwani w Namysłowie w budynku ratusza przy ul. Rynek 6.

     

    Miejsca parkingowe

    Przed budynkiem nie ma miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością. Najbliższe miejsca parkingowe ogólnodostępne znajdują się przy ul. Pocztowej 7.

     

    Wejście do budynku

    Przy wejściu oraz wewnątrz budynku są schody. Przed schodami przy wejściu do budynku - po prawej stronie - znajduje się dzwonek. Aby uzyskać pomoc w obsłudze spraw, naciśnij dzwonek. Po jego naciśnięciu, zejdzie do Ciebie pracownik sali obsługi klientów. W ten sposób zapewniamy klientom ze szczególnymi potrzebami dostęp alternatywny.

     

    Drzwi wejściowe do budynku

    Drzwi wejściowe do budynku nie otwierają się automatycznie.

     

    Wewnątrz budynku

    Sala obsługi klientów znajduje się na pierwszym piętrze. Na drodze do sali znajdują się schody.

     

    Toaleta dla osób z niepełnosprawnością

    W budynku nie ma toalety przystosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu.

     

    Ważne! Budynek Biura Terenowego ZUS w Namysłowie jest nieprzystosowany do obsługi osób
    z niepełnosprawnością ruchu. Najbliższa placówka ZUS przystosowana do obsługi osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się w Inspektoracie ZUS w Kluczborku przy ul. Katowickiej 14.