Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnością ruchu w Oddziale ZUS w Ostrowie Wielkopolskim
Obsługa klientów
Klienci są obsługiwani w Ostrowie Wielkopolskim w budynku przy ul. Wysockiej 1b w dwóch salach obsługi klientów. W jednej sali są obsługiwani płatnicy składek, osoby ubezpieczone oraz lekarze. W drugiej sali załatwisz sprawy emerytalno-rentowe i zasiłkowe.
Miejsca parkingowe
Przed budynkiem przy ul. Wysockiej 1b, przy wejściu B są wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Wejście do budynku
Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku dwoma wejściami: A i B.
Wejściem A dostaniesz się do sali, w której są obsługiwani płatnicy składek, osoby ubezpieczone oraz lekarze, wejściem B do sali przeznaczonej do obsługi spraw emerytalno-rentowych i zasiłkowych.
Przy wejściu A znajduje się pochylnia. Wejście B jest zorganizowane z poziomu chodnika.
W budynku przy ul. Wysockiej 1B, zamontowanych jest 7 znaczników TOTUPOINT, które informują o:
· dojściu do budynku od ul. Wysockiej,
· dojściu do budynku od ul. Powstańców Wielkopolskich,
· wejściu głównym A,
· wejściu głównym B,
· Sali Obsługi Klientów A – firmy i pracujący,
· Sali Obsługi Klientów B – świadczeniobiorcy,
· toaletach.
Z systemu można skorzystać za pośrednictwem telefonu typu smartfon. System opiera się na standardzie komunikacji bezprzewodowej BLE (Bluetooth Low Energy). Oznacza to, że telefony oraz tablety muszą posiadać takie łącze. Dostępne są aplikacje dla urządzeń pracujących z systemem operacyjnym IOS w wersji 9.0 lub nowszej, oraz Android w wersji 5.0 lub nowszej. Aplikacje są bezpłatne. Można je pobrać odwiedzając internetowe sklepy z aplikacjami - odpowiednio App Store lub Google Play.
Drzwi wejściowe do budynku
Drzwi przy wejściu A i B otwierają się automatycznie.
Wewnątrz budynku
Sala dla płatników składek, osób ubezpieczonych oraz lekarzy znajduje się na parterze, na wprost wejścia A do budynku.
Sala do obsługi spraw emerytalno-rentowych i zasiłkowych znajduje się na parterze, po lewej stronie wejścia B do budynku. Klienci mogą skorzystać z pętli indukcyjnej dostępnej w sali obsługi klientów.
Wewnątrz obu sal obsługi klientów nie ma barier budowlanych.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością
Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się w pobliżu sali obsługi klientów przeznaczonej do obsługi spraw emerytalno-rentowych i zasiłkowych, po lewej stronie od wejścia B do budynku.