Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnością ruchu w Oddziale ZUS w Szczecinie
Obsługa klientów
Klienci są obsługiwani w Szczecinie w dwóch budynkach: przy ul. Matejki 22 oraz ul. Citroena 2.
W obydwu budynkach są obsługiwani płatnicy składek, osoby ubezpieczone, lekarze. Załatwisz w nich także sprawy emerytalno-rentowe i zasiłkowe.
Budynek przy ul. Matejki 22
Miejsca parkingowe
Przed budynkiem przy ul. Matejki są wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Miejsca postojowe znajdują się na parkingu przed wejściem do budynku na piętrze. Na parking (antresolę) wjedziesz podjazdem od strony Centrum Handlowego Galaxy.
Wejście do budynku
Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem przy ul. Matejki. Przy wejściu do budynku znajduje się pochylnia i jest zainstalowany dzwonek z informacją "potrzebujesz pomocy - zadzwoń".
Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem na piętrze od strony Centrum Handlowego Galaxy. Wjedź na parking na antresoli. Wejście jest zorganizowane z poziomu chodnika.
Nad drzwiami wejściowymi do budynku jest zainstalowany znacznik
systemu nawigacyjno-informacyjnego TOTUPOINT dla osób niedowidzących i
niewidomych. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem
przewodnikiem.
Drzwi wejściowe do budynku
Drzwi przy wejściu do budynku przy ul. Matejki oraz od strony Centrum Handlowego Galaxy otwierają się automatycznie.
Wewnątrz budynku
Sala obsługi klientów znajduje się na piętrze.
Aby dostać się do sali obsługi klientów z parteru budynku od wejścia przy ul. Matejki, skorzystaj z windy. Winda znajduje się w holu, na parterze budynku.
Do sali obsługi klientów dostaniesz się także od strony Centrum Handlowego Galaxy z parkingu na antresoli. Wejście do budynku jest zorganizowane z poziomu chodnika. Drzwi przy tym wejściu otwierają się automatycznie.
Drzwi do sali obsługi klientów nie otwierają się automatycznie, dlatego pozostają otwarte podczas godzin wyznaczonych na obsługę.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością
Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się w holu budynku na parterze. Aby dostać się do toalety z sali obsługi klientów, zjedź windą na parter. Dalej pokieruje Cię pracownik stanowiska "Informacja ogólna", "Dziennik podawczy". W toalecie znajduje się system wzywania pomocy.
Budynek przy ul. Citroena 2
Miejsca parkingowe
Przed budynkiem przy ul. Citroena 2 są wyznaczone trzy miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Wejście do budynku
Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem przy ul. Citroena. Przy wejściu do budynku znajduje się pochylnia.
Nad drzwiami wejściowymi do budynku jest zainstalowany znacznik
systemu nawigacyjno-informacyjnego TOTUPOINT dla osób niedowidzących i
niewidomych. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem
przewodnikiem.
Drzwi wejściowe do budynku
Drzwi wejściowej do budynku nie otwierają się automatycznie. W otwarciu drzwi pomogą Ci pracownicy ochrony oraz pracownik stanowiska „Informacja Ogólna”, „Dziennik Podawczy”.
Wewnątrz budynku
Sala obsługi klientów znajduje się na parterze. Drzwi na drodze do sali nie otwierają się automatycznie. W otwarciu drzwi pomoże Ci pracownik stanowiska „Informacja Ogólna”, „Dziennik Podawczy”. Stanowisko to znajduje się przed wejściem do sali obsługi klientów.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością
Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się w holu głównym, w pobliżu sali obsługi klientów.