Język migowy przez wideotelefon
4 June 2013
Usługa wideotłumaczeń wdrożona została pilotażowo (do końca lipca 2013) w ośmiu placówkach ZUS, do których najczęściej zgłaszają się klienci z niepełnosprawnością słuchu: w I Oddziale ZUS w Warszawie, I Oddziale ZUS w Łodzi, Oddziale ZUS we Wrocławiu, Oddziale ZUS w Rzeszowie, I Oddziale ZUS w Poznaniu, Oddziale ZUS w Lublinie, w Inspektoracie ZUS Gdańsk-Wrzeszcz oraz w Inspektoracie ZUS w Jeleniej Górze.
Podczas dwumiesięcznego pilotażu osoby z niepełnosprawnością słuchu mogą korzystać na sali obsługi klientów z dostępu on-line do profesjonalnego call center, obsługiwanego przez osoby legitymujące się certyfikatami T1 i T2 tłumacza polskiego języka migowego i systemu językowo-migowego.
- Wnioski z pilotażu posłużą nam do opracowania koncepcji rozwoju kanałów komunikacji z ZUS dedykowanych osobom niepełnosprawnym - mówi Magdalena Mazur-Wolak, dyrektor Departamentu Obsługi Klientów w Centrali ZUS w Warszawie.
Warto dodać, że zarówno strona internetowa ZUS www.zus.pl, jak i portal Platformy Usług Elektronicznych (http://www.pue.zus.pl/) są w pełni przystosowane do obsługi przez osoby niedowidzące.