PIP i ZUS z „Dobrym przepisem na bezpieczeństwo”
15 April 2020
Dane Państwowej Inspekcji Pracy wskazują, że w okresie od 2013 do 2017 roku, w wyniku wypadków przy pracy w przedsiębiorstwach przetwórstwa mięsa, poszkodowanych zostało łącznie 235 osób – w tym 12 zginęło, a 65 odniosło ciężkie obrażenia.
Działania pod hasłem „Dobry przepis na bezpieczeństwo” mają: zmniejszyć ryzyko wypadków przy pracy w masarniach i ubojniach, wpłynąć na większe przestrzeganie przepisów prawa pracy, a także umożliwić pracodawcom dostosowanie zakładów pracy do obowiązującego prawa. Oprócz działań edukacyjno-informacyjnych, organizator zaplanował również działania prewencyjne w postaci specjalnego programu dla przedsiębiorców, w ramach którego mogą skorzystać z bezpłatnego szkolenia, porad i konsultacji inspektorów pracy, a także z materiałów wspomagających uczestników w działaniach na rzecz poprawy warunków pracy.
Na potrzeby kampanii uruchomiona została strona internetowa www.bhpnatak.pl (link do strony zewnętrznej), na której można zapoznać się z informacjami o projekcie oraz z publikacjami dotyczącymi bezpieczeństwa pracy w masarniach i ubojniach. Dodatkowo, informacje na temat prowadzonych działań będą dostępne m.in. w prasie specjalistycznej, w Internecie oraz na stronie internetowej ZUS.
Kampania „Dobry przepis na bezpieczeństwo” to drugi projekt PIP, po kampanii „Pracuję legalnie”, w który zaangażował się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. ZUS od wielu lat aktywnie realizuje działania z zakresu prewencji rentowej i wypadkowej wśród swoich klientów. Współpraca pomiędzy PIP i ZUS zwiększa efektywność działań obu instytucji.