Breadcrumb

Aktualności

Zgłoszenie do ubezpieczeń razem z wnioskiem o wpis do CEIDG

Razem z wnioskiem o wpis - CEIDG-1 możesz złożyć w urzędzie miasta, dzielnicy lub w gminie dokumenty:

  • ZUS ZUA – żeby zgłosić się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego,
  • ZUS ZZA – żeby zgłosić się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego,
  • ZUS ZCNA – żeby zgłosić członków swojej rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego lub ich z niego wyrejestrować,
  • ZUS ZIUA – żeby zgłosić zmianę swoich danych identyfikacyjnych jako osoby ubezpieczonej (np. nazwisko),
  • ZUS ZWUA – żeby  wyrejestrować się  z ubezpieczeń.

Jeśli dokumentów tych  nie dołączysz do wniosku CEIDG-1, musisz je przekazać do nas samodzielnie w ciągu 7 dni od dnia:

  • rozpoczęcia prowadzenia działalności,
  • powstania zmiany w Twoich danych,
  • zaprzestania działalności gospodarczej.

Ważne!
Zmiany, które dotyczą tytułu do ubezpieczeń, rodzajów ubezpieczeń oraz terminów ich powstania, zgłaszasz bezpośrednio do nas. Zgłaszasz też u nas do ubezpieczeń pracowników oraz innych ubezpieczonych (np. osoby współpracujące, zleceniobiorców).

Nadal nie musisz sporządzać ani przekazywać do nas dokumentów, które dotyczą Ciebie jako płatnika składek:

  • ZUS ZFA – zgłoszenie płatnika,
  • ZUS ZIPA – zmiana danych identyfikacyjnych,
  • ZUS ZAA – adresy prowadzenia działalności gospodarczej,
  • ZUS ZBA – informacja o rachunkach bankowych,
  • ZUS ZWPA – wyrejestrowanie płatnika.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 25 września 2015 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r. poz. 1893).