Osoby uprawnionej lub upoważnionej do odbioru świadczenia albo alimentów z organu rentowego.
Niezwłocznie po zmianie danych osobowych lub adresowych.
Wniosek można złożyć:
Wniosek rozpatruje organ rentowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby zainteresowanej lub jednostka organizacyjna Zakładu wyznaczona przez Prezesa ZUS. Po analizie wniosku i załączonej dokumentacji oraz ewentualnym przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego organ rentowy dokona zmiany niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od wyjaśnienia ostatniej okoliczności niezbędnej do załatwienia sprawy.
Nie przysługują środki odwoławcze.
W sprawie nie zostanie wydana decyzja zmieniająca. W razie zakwestionowania prawidłowości przeprowadzonej zmiany można złożyć do organu rentowego zastrzeżenia w tym zakresie.
Emeryt lub rencista może ustanowić pełnomocnika do odbioru korespondencji. Osoby te muszą powiadomić organ rentowy o każdej zmianie w danych osobowych lub adresowych.
Przy załatwianiu formalności można skorzystać z pomocy pracowników ZUS:
w Centrum Obsługi Telefonicznej
konsultanci są dostępni w dni robocze: pon.– pt. w godz. 7.00–18.00
w najbliższej jednostce organizacyjnej ZUS
lub uzyskać informację na stronie internetowej www.zus.pl.
Strona www.zus.pl wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. W każdym momencie możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Polityka cookies dla www.zus.pl.