Dofinansowanie działań płatnika składek na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy - konkurs 2020.01

Przedsiębiorco!

Zapraszamy Cię do udziału w konkursie, w którym możesz otrzymać dofinansowanie projektów poprawiających warunki pracy.
Termin składania wniosków: 27 lipca – 31 sierpnia 2020 r.

 

W konkursie wybierzemy projekty, które poprawią bezpieczeństwo pracy, zmniejszą zagrożenie wypadkami przy pracy lub chorobami zawodowymi oraz zredukują niekorzystne oddziaływanie szkodliwych czynników w pracy.

Szczegółowe warunki konkursu podaliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej.

Przeczytaj, co powinieneś zrobić, jeśli ubiegasz się o dofinansowanie projektu:

  1. Pobierz dokumenty i zapisz je na dysku swojego komputera.
  2. Zapoznaj się dokładnie z Regulaminem konkursu, wszystkimi załącznikami do Regulaminu konkursu, w tym z instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie.
  3. Wypełnij wniosek o dofinansowanie i zapisz go na swoim komputerze.
  4. Jeśli masz problem z pobraniem wniosku, sprawdź jak go pobrać (plik pdf 141 kb).
  5. Sprawdź w Regulaminie konkursu, jakie załączniki do Wniosku o dofinansowanie są wymagane i przygotuj ich wersję elektroniczną w swoim komputerze. Wszystkie dokumenty powinny zostać przygotowane w formacie .pdf (maksymalnie 7 000 kB), a zdjęcia w formacie .gif lub .jpg (maksymalnie 200 kB). Możesz również przesłać pliki spakowane w formacie .zip. (maksymalnie 7 000 kB).
  6. Gdy przygotujesz wniosek o dofinansowanie i załączniki, wejdź na stronę prewencja.zus.pl, wybierz opcję „Wysyłam Wniosek” i dodaj dokumenty do wysłania. Pamiętaj, aby wysłać ostateczną wersję wniosku o dofinansowanie i załączniki.

 Strona prewencja.zus.pl będzie aktywna od 27 lipca do 31 sierpnia 2020 r.

  1. Wciśnij przycisk „Wyślij”, aby przesłać wniosek wraz z załącznikami do ZUS.
  2. Wyświetli się „Potwierdzenie złożenia wniosku w wersji elektronicznej”, które jest  potwierdzeniem przesłania dokumentów do ZUS. Pobierz potwierdzenie w wersji pdf.
  3. Wniosek, który wysłałeś w wersji elektronicznej wydrukuj i podpisz. Następnie wersję papierową wniosku wraz załącznikami złóż w naszej placówce lub wyślij do nas pocztą na adres, który podaliśmy w Regulaminie konkursu. Zrób to w terminie od 27 lipca do 31 sierpnia 2020 r.

Ważne!

  • Liczba kontrolna na wniosku o dofinansowanie w wersji elektronicznej musi być taka sama, jak na wniosku w wersji papierowej przekazanej do ZUS. Wniosek o dofinansowanie przesłany tylko w wersji papierowej lub tylko w wersji elektronicznej nie podlega rozpatrzeniu.
  • Wniosek wraz z załącznikami złóż zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej.
  • Za każdym razem, gdy zmienisz zapisy we wniosku o dofinansowanie, zmieni się jego liczba kontrolna.
  • Zapisz na swoim komputerze wersję elektroniczną wniosku o dofinansowanie oraz „Potwierdzenie złożenia wniosku” w wersji elektronicznej, którą przekazałeś do ZUS.
  • Rozpatrzymy Twój wniosek, jeśli przekażesz nam jego wersję elektroniczną i papierową, a dodatkowo jeśli wniosek w formie papierowej będzie na każdej stronie posiadać taką samą liczbę kontrolną jak wniosek w formie elektronicznej, a jego treść oraz treść załączników w formie papierowej będzie identyczna z treścią wniosku oraz załączników w wersji elektronicznej (tożsamość wniosków oraz załączników).
  • Zapytania lub wątpliwości dotyczące konkursu można zgłaszać wyłącznie pocztą elektroniczną na adres e-mail: konkurs@zus.pl od 27 lipca do 24 sierpnia 2020 r.
    Przed wysłaniem e-maila zapoznaj się z przykładowymi pytaniami i odpowiedziami:

Katalog przykładowych pytań i odpowiedzi (plik pdf 882 kb)

  • Wyniki konkursu ogłosimy do 31 grudnia 2020 r.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy
i chorób zawodowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1205) - link do strony zewnętrznej.