Sprawdź przed e-wizytą
- Jeśli chcesz umówić się na e-wizytę z pracownikiem ZUS, musisz mieć komputer z kamerą i mikrofonem lub smartfon. Twój sprzęt powinien spełniać następujące minimalne wymagania:
- komputer z systemem Windows:
- Windows 7 z dodatkiem Service Pack 1 i nowszym; upewnij się, że sterowniki są aktualne,
- dwurdzeniowy procesor Intel 2.XX GHz lub procesor AMD (co najmniej 4 GB pamięci RAM),
- komputer Mac:
- MacOS 10.12 lub nowszy,
- procesor Intel (co najmniej 2 GB pamięci RAM).
- iPhone i iPad – iOS 12.0 i nowsze oraz iPadOS 13.1 i nowsze,
- smartfony z systemem Android – Nougat 7.0 i nowsze (co najmniej 2 GB pamięci RAM),
- Internet – ostatnie dwie główne wersje jednej z tych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari i Microsoft Edge na komputerach z systemem Windows, Mac lub Linux.
- kamera z minimalną rozdzielczością 1280x720.
- Nie powinieneś uczestniczyć w e-wizycie w miejscach publicznych, gdzie panuje duży hałas i w zasięgu kamery mogą pojawić się osoby trzecie.
- Ustaw kamerę tak, aby tło było neutralne (np. ściana). Twoja twarz powinna być dobrze oświetlona.
- Nie zarezerwujesz wizyty, jeśli nie zaznaczysz okienka z oświadczeniem, że rozpowszechnianie wizerunku pracownika ZUS prowadzącego e-wizytę wymaga jego zgody.
- W e-wizycie może brać udział osoba trzecia, tylko jeśli jest Twoim opiekunem faktycznym lub prawnym. Na etapie rezerwacji e-wizyty zaznacz, że w wizycie weźmie udział opiekun. Podaj jego imię i nazwisko.
- Jeśli chcesz uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, przygotuj swój dokument tożsamości. Będziesz musiał go pokazać podczas e-wizyty. Pracownik może zadać Ci dodatkowe pytania, aby Cię uwierzytelnić.
- W trakcie e-wizyty nie wychodź poza zasięg kamery – bez uzasadnionej przyczyny. Może to spowodować, że pracownik ZUS zakończy e-wizytę.
- Nie udostępniaj innym osobom zrzutów z ekranu oraz nagrań z e-wizyty.
- Gdy e-wizyta się przedłuża, pracownik ZUS może Cię poinformować, że e-wizyta dobiega końca. Pracownik może ją zakończyć ze względu na kolejne zaplanowane spotkanie z klientem.