Sprawdź przed e-wizytą

  1. Jeśli chcesz umówić się na e-wizytę z pracownikiem ZUS, musisz mieć komputer z kamerą i mikrofonem lub smartfon. Twój sprzęt powinien spełniać następujące minimalne wymagania:
  • komputer z systemem Windows:
  • Windows 7 z dodatkiem Service Pack 1 i nowszym; upewnij się, że sterowniki są aktualne,
  • dwurdzeniowy procesor Intel 2.XX GHz lub procesor AMD (co najmniej 4 GB pamięci RAM),
  • komputer Mac:
  • MacOS 10.12 lub nowszy,
  • procesor Intel (co najmniej 2 GB pamięci RAM).
  • iPhone i iPad – iOS 12.0 i nowsze oraz iPadOS 13.1 i nowsze,
  • smartfony z systemem Android – Nougat 7.0 i nowsze (co najmniej 2 GB pamięci RAM),
  • Internet – ostatnie dwie główne wersje jednej z tych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari i Microsoft Edge na komputerach z systemem Windows, Mac lub Linux.
  • kamera z minimalną rozdzielczością 1280x720.
  1. Nie powinieneś uczestniczyć w e-wizycie w miejscach publicznych, gdzie panuje duży hałas i w zasięgu kamery mogą pojawić się osoby trzecie.
  2. Ustaw kamerę tak, aby tło było neutralne (np. ściana). Twoja twarz powinna być dobrze oświetlona.
  3. Nie zarezerwujesz wizyty, jeśli nie zaznaczysz okienka z oświadczeniem, że rozpowszechnianie wizerunku pracownika ZUS prowadzącego e-wizytę wymaga jego zgody.
  4. W e-wizycie może brać udział osoba trzecia, tylko jeśli jest Twoim opiekunem faktycznym lub prawnym. Na etapie rezerwacji e-wizyty zaznacz, że w wizycie weźmie udział opiekun. Podaj jego imię i nazwisko.
  5. Jeśli chcesz uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, przygotuj swój dokument tożsamości. Będziesz musiał go pokazać podczas e-wizyty. Pracownik może zadać Ci dodatkowe pytania, aby Cię uwierzytelnić.
  6. W trakcie e-wizyty nie wychodź poza zasięg kamery – bez uzasadnionej przyczyny. Może to spowodować, że pracownik ZUS zakończy e-wizytę.
  7. Nie udostępniaj innym osobom zrzutów z ekranu oraz nagrań z e-wizyty.
  8. Gdy e-wizyta się przedłuża, pracownik ZUS może Cię poinformować, że e-wizyta dobiega końca. Pracownik może ją zakończyć ze względu na kolejne zaplanowane spotkanie z klientem.