Zmiana warunków umowy o odroczenie terminu płatności składek
Pobierz kartę usługi w formacie PDF
Zmiana warunków umowy o odroczenie terminu płatności składek (pdf, 220 kB)
Płatnika składek.
Możesz skorzystać z naszego formularza RSO.
Zakres podmiotowy |
Forma opodatkowania/ księgowości |
Jakich dokumentów wymagamy |
osoby prawne i spółki prawa handlowego |
pełna księgowość |
|
spółki osobowe/ spółki cywilne |
zasady ogólne |
|
ryczałt od przychodów ewidencjonowanych |
|
|
osoby fizyczne, które nie są przedsiębiorcami |
pełna księgowość |
|
zasady ogólne |
|
|
podatek liniowy |
||
karta podatkowa |
|
|
ryczałt od przychodów ewidencjonowanych |
|
Jeśli wniosek składa Twój pełnomocnik, dołącz do wniosku oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Możesz też wypełnić w tym celu formularz PEL.
Wnioski i formularze są dostępne na naszej stronie www.zus.pl oraz w naszych placówkach.
Wniosek możesz złożyć w dowolnym momencie, przez cały czas obowiązywania umowy. Zmiana warunków umowy może dotyczyć tylko tych należności, których termin płatności jeszcze nie upłynął.
Wniosek możesz:
Postępowanie
Na podstawie dostępnych informacji ustalamy, czy są okoliczności, które uzasadniają zmianę warunków umowy. Sprawdzamy też, czy będziesz w stanie spłacać należności w zmienionym terminie. Bierzemy pod uwagę Twoją propozycję. Jednak na ostateczną decyzję mają wpływ takie czynniki, jak: wysokość Twojej składki, Twoja sytuacja finansowa i inne czynniki, np. sezonowość prowadzonej działalności. Nowy termin zapłaty składek ustalamy indywidualnie dla każdego płatnika. Jeżeli pozytywnie rozpatrzymy Twój wniosek, podpisujemy z Tobą aneks do umowy o odroczenie terminu płatności składek. Do czasu podpisania aneksu należności, które są objęte umową, musisz spłacać na dotychczasowych warunkach.
Termin rozpatrzenia
Rozpatrzymy Twój wniosek w miarę możliwości jak najszybciej. Zgodnie z przepisami wnioski rozpatrujemy do 2 miesięcy od ich złożenia.
Możesz zakwestionować sposób, w jaki rozpatrzyliśmy Twoją sprawę. Złóż pismo do placówki ZUS, która rozpatrywała Twoją sprawę. Masz na to 7 dni od dnia, w którym otrzymasz od nas pisemną odpowiedź na Twój wniosek.
Skorzystaj z pomocy:
konsultanci są dostępni w dni robocze: pon.–pt. w godz. 7.00–18.00.
Więcej informacji na www.zus.pl.
Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1778, z późn. zm.).
Pobierz kartę usługi w formacie PDF
Zmiana warunków umowy o odroczenie terminu płatności składek (pdf, 220 kB)
Strona www.zus.pl wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. W każdym momencie możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Polityka cookies dla www.zus.pl.