Wniosek oraz dokumenty, jakich potrzebujemy, wskazaliśmy w czterech szczegółowych
kartach usług, zatytułowanych:
Możesz skorzystać z naszych formularzy:
Jeśli wniosek składa Twój pełnomocnik, dołącz do wniosku oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Możesz też wypełnić w tym celu formularz PEL.
Wnioski i formularze są dostępne na naszej stronie www.zus.pl oraz w naszych placówkach.
Wniosek możesz złożyć w dowolnym momencie.
Wniosek możesz:
Postępowanie
Na podstawie dostępnych informacji stwierdzamy, czy są okoliczności, które uzasadniają udzielenie ulgi. Bierzemy pod uwagę Twoją propozycję. Jednak na ostateczne rozstrzygnięcie mają wpływ takie czynniki, jak: wysokość Twojego zadłużenia, Twoja dotychczasowa współpraca podczas postępowania egzekucyjnego oraz Twoja sytuacja finansowa.
Gdy kończymy postępowanie, wysyłamy do Ciebie nasze postanowienie.
Termin rozpatrzenia
Rozpatrzymy Twój wniosek w miarę możliwości jak najszybciej. Zgodnie z przepisami wnioski rozpatrujemy do 2 miesięcy od ich złożenia.
Od postanowienia w sprawie:
możesz złożyć zażalenie do dyrektora izby administracji skarbowej.
Złóż zażalenie do placówki ZUS, która rozpatrywała Twoją sprawę. Masz na to 7 dni od dnia, w którym otrzymasz od nas postanowienie.
Od postanowienia w sprawie wypłat z rachunków bankowych nie możesz się odwołać.
Skorzystaj z pomocy:
konsultanci są dostępni w dni robocze: pon.–pt. w godz. 7.00–18.00.
Więcej informacji na www.zus.pl.
Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz.U. z 2017 r. poz. 1201).
Strona www.zus.pl wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. W każdym momencie możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Polityka cookies dla www.zus.pl.