Osoby pobierającej świadczenie i członków rodziny osoby pobierającej świadczenie.
W terminie 7 dni od wystąpienia okoliczności powodujących konieczność zgłoszenia do lub wyrejestrowania z ubezpieczenia zdrowotnego.
Wniosek można złożyć:
Wniosek o zgłoszenie lub wyrejestrowanie z ubezpieczenia zdrowotnego rozpatruje organ rentowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby zainteresowanej lub jednostka organizacyjna Zakładu wyznaczona przez Prezesa ZUS. Po analizie wniosku i załączonej dokumentacji oraz ewentualnym przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego organ rentowy dokonuje zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego lub wyrejestrowania z tego ubezpieczenia, o czym informuje pisemnie świadczeniobiorcę.
Od wydanej informacji w sprawie zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego lub wyrejestrowania z tego ubezpieczenia nie przysługują środki zaskarżenia.
O wystąpieniu zmian mających wpływ na treść złożonego wniosku należy powiadomić organ rentowy w terminie 7 dni od wystąpienia okoliczności powodujących zmianę.
Przy załatwianiu formalności można skorzystać z pomocy pracowników ZUS:
w Centrum Obsługi Telefonicznej
konsultanci są dostępni w dni robocze: pon.– pt. w godz. 7.00–18.00
w najbliższej jednostce organizacyjnej ZUS
lub uzyskać informację na stronie internetowej www.zus.pl.
Strona www.zus.pl wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. W każdym momencie możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Polityka cookies dla www.zus.pl.