Konwersja bazy danych po pobraniu aktualizacji programu
31 maja 2017
Program w wersji 10.01.001 automatycznie wykrywa i aktualizuje biblioteki oraz pliki stanowiące poszczególne elementy programu, które mogą mieć wpływ na strukturę bazy danych.
Jeśli po pobraniu aktualizacji programu i danych płatnika i ponownym uruchomieniu programu pojawia się komunikat: Baza danych z którą chcesz nawiązać połączenie wymaga konwersji do postaci wymaganej przez aktualną wersję programu, wykonaj następujące czynności:
- Wybierz przycisk Dalej
- Zostanie uruchomiony proces tworzenia kopii zapasowej bazy i konwertowania struktury bazy.
- W kolejnym oknie kreatora kliknij przycisk Połącz. Baza będzie ustawiona jako aktywna.
WAŻNE:
Przed wykonaniem czynności upewnij się, że znane jest hasło do bazy oraz jej lokalizacja bazy danych. Bazę danych zabezpiecz przed usunięciem.
W przypadku pracy wielostanowiskowej, pozostali użytkownicy tej samej bazy nie mogą w tym momencie pracować z konwertowaną bazą (powinni wyłączyć swój program Płatnik na moment konwersji).
Jeśli po pobraniu aktualizacji programu i danych płatnika i ponownym uruchomieniu programu pojawią się komunikaty: Wersja bazy danych jest niezgodna z aktualną wersją programu. Nie udało się nawiązać połączenia z bazą danych:
wykonaj następujące czynności:
- Sprawdź na jakie konto zostało wykonane logowanie do programu Płatnik – komunikat pojawia się gdy zalogowany jest Użytkownik a nie Administrator. Użytkownik nie ma uprawnień do wykonania konwersji bazy danych, która musi się odbyć w związku z wykonaniem aktualizacji programu Płatnik.
- Zaloguj się do programu Płatnik jako Administrator i wykonaj konwersję bazy danych.