Jakie dane będą aktualizowane automatycznie?
2 czerwca 2015
Program Płatnik począwszy od wersji 10.01.001 zapewnia aktualizację komponentów programu w zakresie takich danych jak:
- parametry konfiguracyjne wymagane do poprawnej pracy reguł weryfikacji (biblioteki, słowniki itp.),
- wartości wspólnych dla wszystkich parametrów wyliczeniowych,
- słowniki merytoryczne będące podstawą do wykonania weryfikacji dokumentów,
- tablice konwersji dokumentów rozliczeniowych,
- Lista błędów weryfikacji wraz z klasą błędów,
- certyfikat klucza publicznego ZUS (odnawiany obecnie co dwa lata), z którego powinni korzystać płatnicy składek,
- adresy węzłów internetowych,
- domyślne lokalizacje certyfikatów.
Usługa aktualizacji danych i komponentów programu Płatnik jest wywoływana przy uruchomieniu programu oraz z menu Administracja.
W sytuacji, gdy w ZUS są dostępne aktualizacje - program informuje o tym użytkownika.
Aby wywołać w programie aktualizacje komponentów należy z menu Administracja wybrać polecenie Aktualizuj komponenty programu i dane płatnika.