Informacja dla komorników sądowych
16 lutego 2021
Zmiany w formularzu OK-EKS na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS
W bloku „Zakres żądanych danych”:
- można nie zaznaczyć pierwszego checkboxa, ale trzeba zaznaczyć co najmniej jeden (inny niż checkbox 2),
- zaznaczenie checkboxa 5 powoduje blokadę pozostałych,
- po zaznaczeniu checkboxa 2 automatycznie zaznaczany jest checkbox 1,
- wyłączenie checkboxa 1 spowoduje wyłączenie checkboxa 2.
Automatycznie zablokowana jest możliwość zaznaczenia niedozwolonych chceckboxów. Dzięki temu nie można wysłać błędnego wniosku na PUE ZUS.
Zmiany w formularzu OK-EKS w usługach B2B
Wnioski są odrzucane jeśli:
- nie wybrano żadnego zakresu w: Dokument/TrescDokumentu/ZakresZadanychInformacji,
- wybrano zakres: InformacjeUzupelniajaceOPlatnikach bez wybrania zakresu: DaneIdentyfikacyjnoEwidencyjneAdresoweDluznika,
- zaznaczono jednocześnie zakres DaneAdresoweDoreczaniePismSadowych i dowolny inny.
W przypadku błędów w weryfikacji zainteresowany otrzyma komunikat:
czyWyslany=false,opisBledu=Błąd walidacji xsd dokumentu
czyWyslany=false,opisBledu=Błędnie wypełniony ZakresZadanychInformacji
Od 13 lutego wnioski złożone niezgodnie z nowymi zasadami są odrzucane przez usługę i nie jest dla nich wysyłane UPP. Trzeba ponownie wysłać do ZUS wniosek z prawidłowo zaznaczonymi checkboxami.