Ścieżka nawigacji

Aktualności

ZUS z wyróżnieniem Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców

– Bardzo się cieszę z tego wyróżnienia. Pracował na nie cały Zakład. Cieszę się, że nasze liczne działania na rzecz przedsiębiorców i pracodawców zostały docenione. Staramy się współpracować z wieloma instytucjami. Zależy nam na tym, aby usprawnić obsługę klientów. Na Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych ciąży ogromna odpowiedzialność, ponieważ jesteśmy gwarantem bezpieczeństwa socjalnego Polaków. Administrujemy miliardami złotych pobieranych składek i wypłacanych świadczeń – podkreśliła prof. Gertruda Uścińska.

Dyplom rzecznika małych i średnich przedsiębiorców dla ZUS

Zwróciła uwagę, że w ostatnich 2-3 latach wizerunek Zakładu w opinii publicznej bardzo się poprawił. – Z badań CBOS wynika, że jeszcze w 2013 roku pracę ZUS oceniało dobrze 26 proc. Polaków, natomiast w bieżącym roku już 47 proc. Chcemy zasłużyć na jeszcze wyższe oceny w najbliższych latach – dodała prezes ZUS.

Jak podkreśliła, w ostatnich czasie Zakład Ubezpieczeń Społecznych stał się liderem budowy e-administracji. – Dalej będziemy się starać, aby jak najbardziej ułatwić kontakt i załatwianie spraw w ZUS. Naszym wyzwaniem jest zminimalizowanie udziału obywatela. Chcemy przejąć od niego niektóre czynności i wykonywać je za niego, a także przestać prosić o określone zaświadczenia, kiedy potrzebne informacje możemy uzyskać z innych urzędów – wyjaśniała szefowa Zakładu.

Podczas spotkania Adam Abramowicz, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców podziękował prezes ZUS oraz pracownikom Zakładu za dotychczasową współpracę. – Jest jeszcze nad czym pracować. Ale właśnie chodzi o to, aby rozmawiać; aby był dialog między instytucjami. Wiele rzeczy zostało już zrobionych dobrze. Mam tu na myśli m.in. niższe składki dla małej działalności gospodarczej, elektroniczne zwolnienia lekarskie, czy indywidualne rachunki składkowe. Czeka nas jednak jeszcze wiele pracy, aby zapisane w Konstytucji Biznesu zasady chroniące przedsiębiorców były w pełni realizowane na najniższych szczeblach administracji składkowej i podatkowej – podkreślił.

Od kilku lat Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest doceniany za innowacyjne podejście do obsługi klienta. W 2019 roku ZUS otrzymał m.in. tytuł „Symbolu Innowacyjności 2019”. Nagroda jest przyznawana instytucjom, które świadczą usługi publiczne dla dobra obywateli. Wyróżnienie otrzymują podmioty, które nie muszą mierzyć się z bezpośrednią konkurencją w swoich obszarach działania, ale zawsze charakteryzują się symboliczną jakością. Z kolei w październiku br. Zakład Ubezpieczeń Społecznych został uhonorowany Polską Nagrodą Innowacyjności 2019 za wprowadzanie nowych usług dla klientów.